Angliában nagy port kavart az Avon egyik közösségi médiás bejegyzése, amiben azt sugallták, hogy szégyellni kell a női test hibáit.

    Jameela Jamil színésznőnek twitter bejegyzésében hívta fel a figyelmet az Avon cellulit csökkentő termék reklámjára és rövid kritikával illette azt.


    Jameela Alia Burton-Jamil, brit színésznő, modell, műsorvezető és aktivista. Jamil angol nyelvű tanárként kezdte pályafutását, mielőtt 2009-től 2012-ig a T4 műsorvezetője lett. Jamil ezután rádió történelmet írt azzal, hogy a BBC Radio 1 Chart show első szóló női előadója lett. Bejegyzésében arra hívta fel a figyelmet, hogy mindenkinek vannak „gödröcskéi” a combján és hagyjuk abba a nők megszégyenítését az életkoruk, a gravitáció és a cellulitisz miatt. Leírta azt is, hogy  ezek elkerülhetetlen, teljesen normális dolgok és nem kell félni tőlük, vagy  „megjavítani” őket, mert ezzel járulunk hozzá a sikertelen önkép kialakulásához.

    Az Avon bejegyzése különösen érdekes annak fényében, hogy a szlogenjük „A vállalat a nők számára” és azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy megszeretnék érteni a nőket, szeretnék hozzásegíteni őket az önmegvalósításhoz.

    Jameela Jamil bejegyzése szárnya kapott a világhálón és sokan egyetértő posztokkal reagáltak a félre sikerült Avon üzenetre.

    Natalie Pirks sportriporter hozzászólásában azt írja, hogy dicsőséget hozott ez a kiállás, hiszen az Avon eltávolítja ezt a mérgező üzenetet hordozó hirdetését. A végén a felszólalásra buzdítja az embereket!

    Véegül az Avon megértéséről biztosította Jameela Jamilt és elnézést kértek az elhibázott üzenetért. Biztosították arról az embereket, hogy törölték a hirdetést és az elkövetkező marketing kampányoknál már nem használják fel azt.

    „Teljes mértékben támogatjuk közösségünket abban, hogy szeressék a testüket és magabiztosan érezzék magukat a saját bőrükben.” – állt az Avon közleményében.

    Végezetül Jameela Jamil megköszönte az Avonnak, hogy meghallgatták őket.

     

     

    Szólj hozzá Facebookal

    Pin It on Pinterest