A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezete (WFDSA) ebben a hónapban közzétette a 2018-as évre vonatkozó üzleti eredményeket.

    1978-ban 12 cég részvételével alapított World Federation of Direct Selling Associations (WFDSA) a nemzetközileg vezető, nem kormányzati, önkéntes alapú szervezet, amely több mint 170 országban, több mint 60 regionális és helyi közvetlen értékesítési szervezeten keresztül képviseli a világ közvetlen értékesítési iparágát. Ma a WFDSA az Egyesült Államok fővárosában, Washingtonban található.

    Valamennyi WFDSA-tagnak el kell fogadnia és be kell tartania a nemzeti értékesítési kódexben a közvetlen értékesítésre vonatkozó szabályokat. A fogyasztóvédelem sarokköve az Etikai Kódexben leírt üzleti szabályok. Az Etikai Kódex egy élő dokumentum, amelyet rendszeresen továbbfejlesztenek, hogy megfeleljen a közvetlen értékesítés legújabb követelményeinek.

    Minden évben a WFDSA összegzi a tagjai által közölt adatokat, amelyből tiszta képet kaphatunk iparágunk statisztikáiból.

    WFDSA idei adatai a következőek

     

    A 2018-as globális becsült kiskereskedelmi forgalom rekord szintre emelkedett és 192,9 milliárd dollár volt, ami 1,2% -os növekedést jelent 2017-hez képest. 

    A 2015-től 2018-ig terjedő időszakra vonatkozó összetett éves növekedési ütem 1,7% volt, ami az idő múlásával tartós növekedést mutat.

     

     

    A globális értékesítési piac 46%-át Ázsia adta, ahol a forgalom 89,2 milliárd dollár volt, ami 1,8%-os növekedés 2017-hez képest. Ázsiában a forgalmazók létszáma a tavalyi évben 69,7 millió ember volt.

    2018-ban a második helyen Amerika szerepel 62,4 milliárdos éves forgalommal, ami 1,5%-os forgalom növekedés 2017-hez képest. 2018-ban Amerikában a forgalmazók létszáma 31 millió ember volt.

    Európa a harmadik helyen áll a 39,6 milliárdos éves forgalmával, itt viszont 2017-hez képest egy minimális 0,3%-os forgalom csökkenés volt tapasztalható. Európában a forgalmazói létszám 14,4 millióval zárt tavaly.

    Afrikában és Közel-Keleten 1,8 milliárdos éves forgalom van jelenleg, ami 1,4%-os növekedés 2017-hez képest. Afrikában és Közel-Keleten 3,3 millió forgalmazó volt 2018-ban.

    Világszinten a forgalmazók létszáma folyamatosan növekszik és tavaly elérte a 118,4 millió főt.

    Az átlagéletkor szerinti eloszlásban azt láthatjuk, hogy a legtöbben 35-44 év közöttiek vannak, ami az összlétszám 26%-a. A következő csoprt a 45-54 év közöttiek, akik 24%-on állnak. Az 55 év felettiek 22%-os aránya sem meglepő, hiszen sokuk már évtizedek óta tagjai valamelyik cégnek. 

    A fitalabb korosztályt a 25-34 év közöttiek jelentik, akik 20%-ban vesznek részt valamelyik értékesítő cég partnereiként. A legfitalabb 18-24 év közöttiek pedig 8%-os részt vállalnak a direkt értékesítő piacból.

    A TOP 10 legnagyobb forgalmú piac a következőléppen alakul:

    1. Kína – 35,732 milliárd $
    2. Egyesült Államok – 35,350 milliárd $
    3. Korea – 18,044 milliárd $
    4. Németország -17,520 milliárd $
    5. Japán – 15,608 milliárd $
    6. Brazília – 10,198 milliárd $
    7. Mexikó – 5,865 milliárd $
    8. Franciaország – 5,385 milliárd $
    9. Malajzia – 5,287 milliárd $
    10. Taiwan – 3,894 milliárd $

    A forgalmazott termékek eloszlási kategóriák szerint a következőek voltak:

    1. Wellness – 64,1 milliárd $ – 33,2%
    2. Kozmetike és Személyi ápolás – 60,2 milliárd $ – 31,2%
    3. Háztartási termékek – 24,7 milliárd $ – 12,8%
    4. Ruházkodás és Kiegészítők – 12 milliárd $ – 6,2%
    5. Pénzügyi termékek – 6,2 milliárd $- 3,2%
    6. Élelmiszerek és italok – 5,2 milliárd $ – 2,7%
    7. Kiegészítők – 5,2 milliárd $ – 2,7%
    8. Könyvek, Játékok stb. – 4,4 milliárd $ – 2,3%
    9. Otthoni termékek – 3,9 milliárd $ – 2%
    10. Egyebek – 3,9 milliárd $ – 2%
    11. Otthoni javítóeszközök – 3,7 milliárd $ – 1,9%

    A teljes WFDSA jelentés angol nyelven ide kattintva tölthető le: WFDSA-Annual-Report-2019

    Forrás

    Szólj hozzá Facebookal

    Pin It on Pinterest