A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezete (WFDSA) közzétette a 2019-es évre vonatkozó forgalmi eredményeket.

A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezetét (WFDSA)1978-ban 12 cég részvételével alapították, amely több mint 170 országban és több mint 60 regionális és helyi közvetlen értékesítési szervezeten keresztül képviseli a világ közvetlen értékesítési iparágát.

Valamennyi WFDSA-tagnak el kell fogadnia és be kell tartania a nemzeti értékesítési kódexben a közvetlen értékesítésre vonatkozó szabályokat. A fogyasztóvédelem sarokköve az Etikai Kódexben leírt üzleti szabályok.

Minden évben a WFDSA összegzi a tagjai által közölt adatokat, amelyből tiszta képet kaphatunk iparágunk statisztikáiból.

WFDSA idei adatai a következőek

A 2018-as rekord forgalom után, ami 192,9 milliárd dollár volt, 2019-ben egy 4,3%-os csökkenéssel zárták a cégek az évet, ami 180,479 milliárd dollárt jelentett.

Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi forgalom a 2015-ös év forgalmi szintjére csökkent és egy több éven átívelő folyamatos növekedési hullám végét jelenti. Mondhatnánk, hogy ez szomorú, de a kép árnyaltabb ha megnézzük a pontos számokat, hiszen a nyugati országokban töretlen népszerűségnek örvendenek a cégek.

A globális értékesítési piac legnagyobb százalékát Ázsia adta és ebből elég nagy szelet torta jutott Kínának a maga 13%-ával. Viszont a kínai piacon több probléma adódott, hiszen cégeket büntettek meg vagy akadályozták a termékek forgalmazását. Ez annak köszönhető, hogy a kínai piacra más szabályok vonatkoznak egy Network Marketing cég esetében, mint a nyugati országokban. Az esetek legnagyobb százalékában teljesen más kifizetési tervvel működnek ott a cégek. A kínai fellépésnek köszönhetően hatalmas forgalom csökkenéssel -30%-al zártak itt a cégek, ami meglátszik a globális számokon is.

A kínai forgalom nélkül a globális eladási számok 1,5%-al növekedtek 156,5 milliárd dollárra.

Jól látszik a táblázatból, hogy az egész ázsiai és csendes-óceáni régió egy 10%-os mínusszal zárt. A legnagyobb vesztes Kína 30 százalékkal, Ausztrália 5,2%-al követi a sorban és 3,9%-os  mínusszal zárt Tajvan is.

Kínában 2018-ban 35,732 milliárd dollár értékben adtak el termékeket, ezzel a világ legnagyobb forgalmú országa volt az Egyesült Államok előtt. Viszont 2019-ben a forgalom 23,954 milliárd dollárra csökkent, ami 12 milliárd dollárral kevesebb az előző évhez képest és ezzel meg is találtuk a világ forgalmából hiányzó 12 milliárd dollárunkat.

Ezt nem tudta ellensúlyozni India elképesztő növekedése sem a maga 12,1 %-ával. Vietnam 12%-al , Indonézia 9,3 %-al vette ki a részét a növekedésből. A régióban 68 millió 429 ezer ember tartanak regisztrálva a cégek (utolsó oszlop). Az első helyen 17 millió 820 ezerrel Indonézia, a második helyen 11 millió 187 ezerrel Tájföld és a harmadik helyen 9 millió 399 ezer emberrel Korea áll. Forgalom tekintetében (harmadik oszlop) pedig Kína, Korea és Japán a sorrend.

Afrika és Közel-Kelet 11,6%-os növekedést ért el. Izrael 15%-os növekedése ellensúlyozni tudta az Egyesült Arab Emirátusok 14,5%os csökkenését.

Közép és Dél-Amerikában 3,1%-al nöttek a cégek forgalmai. Argentína ért fel a dobogó legfelső fokára 20%-os plusszal, a második Uruguay lett 16 %-al és a harmadik helyre pedig Chile került 8,2%-al.

Az teljes amerikai piac 0,7%-os növekedéssel zárt, miközben Észak-Amerikában csökkentek kicsit a forgalmak. Kanadában 6%-al, az Egyesült Államokban pedig 0,4%-al kevesebb termék fogyott 2018-hoz képest.

Európában 0,8%os növekedést értek el a cégek. 18 országban csökkent a forgalom, 16 országban növekedett és 3 országban pedig megegyezett az előző évivel.

Európa piacvezető országában Németországban 17,453 milliárd dollárral zártak, ami 5%-os növekedés 2018-hoz képest.

A második helyen lévő Franciaországban 5,184 milliárd dollár értékben vásároltak az emberek termékeket, ezzel 1,5%-os növekedést értek el.

Angliában 6,1%-os mínusszal zártak, ami 3,210 milliárd dolláros forgalmat jelentett.

Olaszország 2,962 milliárd dollárral és 5,7%-os mínusszal zárt.

Lengyelország tudott még a milliárdos forgalmú elit klubba kerülni 1,103 milliárd dolláros forgalommal és 1,3%-os mínusszal.

119,9 millió ember a Network Marketing iparágban

2019-ben egy kis csökkenés figyelhető meg a regisztrált tagok tekintetében. Ez 1,8%-os létszámcsökkenést jelent 2018-hoz képes, ami szintén a kínai piac zsugorodásának köszönhető.

A regisztrált tagok közel 13 %-a (15.2 millió ember) teljes munkaidőben foglalkozik valamelyik céggel.

37 % (44,2 millió ember) részmunkaidős partnere a cégeknek.

60,5 millió ember, azaz a regisztráltak 50%-a frissen csatlakozott a cégekhez, azért mert szeretik a termékeket és kedvezményesen akarnak vásárolni és azok az emberek is ide tartoznak akik csatlakoztak, de jelenleg nem aktív tagjai a vállalatoknak.

 

 

A nemek eloszlási aránya 74 % nő és 26% férfi a cégeknél.

Magyarország számokban

Magyarországon a forgalom nem változott 2018-hoz képest és 206 millió dollárnyi (60,8 milliárd forint) terméket vettek a vásárlók. Itthon jelenleg 521701 regisztrált taggal rendelkeznek a cégek. A nemek eloszlása 63% nő és 27% férfi. A legkeresettebb termékkategóriák a wellness termékek voltak 57%-al, amelyet a kozmetika és testápolás követ 20%-os aránnyal.

A TOP 10 legnagyobb forgalmú piac a következőképpen alakul:

1 USA 35210
2 Kína 23954
3 Korea 17683
4 Németország 17453
5 Japán 15624
6 Brazília 9760
7 Malaysia 6116
8 Mexikó 6005
9 Franciaország 5184
10 Taiwan 3650
11 Anglia 3210
12 Thaiföld 3010
13 Olaszország 2962
14 Kanada 2480
15 India 2477
16 Oroszország 2259
17 Kolumbia 2251
18 Peru 1918
19 Indonézia 1600
20 Philippinien 1468
21 Ausztrália 1182
22 Ecuador 1156
23 Argentína 1130
24 Lengyelország 1103
25 Spanyolország 840
26 Dél-Afrika 807
27 Chile 681
28 Vietnám 623
29 Törökország 484
30 Románia 429
31 Hongkong 381
32 Singapur 371
33 Ukrajna 350
34 Bolívia 339
35 Svájc 333
36 Czech Rep. 329
37 Ausztria 285
38 Portugália 234
39 Svédország 226
40 Magyarország 206
41 Belgium 195
42 Szlovákia 188
43 Norvégia 177
44 Finnország 153
45 Új-Zéland 139
46 Hollandia 132
47 Marokkó 128
48 Görögország 123
49 Litvánia 98
50 Bulgária 92
51 Dánia 90
52 Uruguay 88
53 Lettország 76
54 Észtország 56
55 Írország 51
56 Luxemburg 47
57 Horvátország 44
58 Szlovénia 23
59 UAE 15
60 Málta 10
61 Ciprus 8
62 Kazasztán N.A.
63 Venezuela N.A.
64 Izrael N.A.

Az európai országok listája a következőképen néz ki

Magyarország a 40. helyen szerepel a világranglistán és a 16. helyet foglalja el az európai országok között. Ez számunkra azért érdekes, mert körülbelül azonos gazdasági helyzetben lévő, de kisebb lakosságú országok megelőznek bennünket a listán. Szlovákia is csak kicsivel kevesebb forgalmmal zárta 2019-et, miközben lakosságának a száma alig haladja meg Magyarország lakosságának a felét.

Magyarországon az egy főre eső havi átlagfogyasztás 9500 forint körül alakul.

Ezzel szemben Szlovákiában 21.500 forint, Romániában 21.300 forint és a kelet-európai piacvezető Lengyelországban 28.900 forint az egy főre eső havi átlagfogyasztás. A lengyelek ezzel egyedüliként érik el és lépik át kelet-európai országként az milliárd dolláros éves forgalmat 1,1 milliárd dollárral, ami több mint az ötszöröse a magyarországi 206 millió dollárnak.

Európában magasan piacvezető Németország 17,453 milliárd dolláros és átlag havi 461 ezer forintos egy főre eső forgalmukkal.

A második helyen Franciaország található 5,184 milliárd dollárral és átlag havi 182 ezer forintos egy főre eső forgalmukkal.

A dobogó harmadik helyére még Anglia fért fel 3,210 milliárd dollárral és átlag havi 149 ezer forintos egy főre eső forgalmukkal.

Ezek a számok azt mutatják, hogy a magyar piacban bőven van lehetőség egy növekedésre, kényelmesen 20-30 vagy akár 50%-al emelkedhetne itt a cégek forgalma.

Ország 2019 Forgalom (millió $)
1 Németország 17453
2 Franciaország 5184
3 Anglia 3210
4 Olaszország 2962
5 Oroszország 2259
6 Lengyelország 1103
7 Spanyolország 840
8 Törökország 484
9 Románia 429
10 Ukrajna 350
11 Svájc 333
12 Czech Rep. 329
13 Ausztria 285
14 Portugália 234
15 Svédország 226
16 Magyarország 206
17 Belgium 195
18 Szlovákia 188
19 Norvégia 177
20 Finnország 153
21 Új-Zéland 138
22 Hollandia 132
23 Görögország 123
24 Litvánia 98
25 Bulgária 92
26 Dánia 90
27 Lettország 76
28 Izrael 63
29 Észtország 56
30 Írország 51
31 Luxemburg 47
32 Horvátország 44
33 Szlovénia 23
34 Málta 10
35 Ciprus 8

 

Kapcsolódó videós tartalom

Mátrai Szilárd tréner, előadó és az MLMsiker.hu üzemeltetőjével a Network Marketing iparágról beszélgettünk. Megnéztük és elemeztük a tavalyi éves forgalmat. A videóból kiderül, hogy mely országok vezetik a listát eladás szempontjából, hol helyezkedik el a világranglistán Magyarország, láthatjuk mely termékekből fogyott a legtöbb. Beszéltünk a jelen és a jövő változásairól, hogy az új nemzedékek, akiknek mások a vásárlói szokásaik milyen kihívások elé állítják a Network Marketing iparágat.

A teljes WFDSA jelentés angol nyelven ide kattintva tölthető le: WFDSA Riport Letöltés

Szólj hozzá Facebookal

Pin It on Pinterest