A Natura & Co forgalma 6,9 milliárd dollár volt 2022-ben, ami 4%-os csökkenést jelent a 2021-es 7,2 milliárd dollárhoz képest.

    Bár a vállalat több csatornás értékesítési stratégiát alkalmaz, a hagyományos közvetlen értékesítés még mindig a vállalat teljes nettó bevételének 70%-át adja. A kiskereskedelem volt a második legnagyobb bevételt generáló terület 19%-kal.

    „A 2022-es évet egy kihívásokkal teli makrokörnyezetben kezdtük meg, amely tovább romlott az ukrajnai háborúval, valamint néhány üzletág teljesítményét övező bizonytalansággal a fogyasztói magatartás világjárvány utáni változását követően” – mondta Fabio Barbosa, a Natura &Co csoport vezérigazgatója. „Ebben a környezetben 2022 közepén úgy döntöttünk, hogy újraértékeljük a csoport növekedési modelljét, hogy új stabilizációs ciklusba lépjünk. Fontos változtatásokat hajtottunk végre, mint például a nyereségességre és a készpénz-konverzióra való fokozottabb összpontosítás (az ösztönzők ennek megfelelően módosítva), a költségstruktúra és a Holding szerepének felülvizsgálata, valamint a globális lábnyomunk fontos módosítása az üzlet pozicionálása érdekében.”

    A vállalat bejelentette a márkák átstrukturálására vonatkozó terveit is a részvényesi érték maximalizálása és a hatékonyság növelése érdekében a kulcsfontosságú kiskereskedelmi csatornákon belül.

    „Minden márkánkban elindultak a fenntartható részvényesi érték megteremtésére irányuló strukturális lépések” – mondta Barbosa. „A Natura &Co Latamnál felgyorsítjuk a Natura és az Avon integrációját annak érdekében, hogy a kombináció teljes előnyeit megragadhassuk a régióban. Az Aesopnál olyan stratégiai lehetőségeket keresünk, amelyek célja a vállalat tőkeszerkezetének javítása. Az Avon Internationalnél továbbra is optimalizáljuk földrajzi lábnyomát, hogy a nyereséges piacokra koncentrálhassunk, miközben csökkentjük a költségstruktúrát. A The Body Shopnál átalakítjuk az üzletet, a hatékonyságra és az alapvető kiskereskedelmi modellre összpontosítva a kihívást jelentő csatornaösszetétel-változásokkal szemben.”

    Az Avonról bővebben IDE KATTINTVA olvashatsz.

    Szólj hozzá Facebookal

    Pin It on Pinterest