Mint arról korábban írtunk az AmWay élére új vezérigazgató kerül Milind Pant személyébe, aki úgy tűnik nagy szerkezeti átalakításokba kezd.

    Az óriási franchise tapasztalattal rendelkező Milind Plant az AmWay előtt a 9000 üzlettel rendelkező Pizza Hut elnöke volt. Az ő tapasztalátra támaszkodva kezdődik a cég talpra állítása, hiszen 2014 óta az AmWay forgalma folyamatosan csökkenő tendeciát mutat. Első lépésként az AmWay 2018 december elején bejelentette, hogy megszünteti a vállalat 45 vezetői pozícióját, amely minden kulcsfontosságú szervezeti egységet érint.

    „Az Amway elkötelezett a hosszú távú siker érdekében itt az Egyesült Államokban és a világ minden táján. A vállalkozásunk megerősítésébe fektetünk, áttekintjük a globális tevékenységeinket annak érdekében, hogy a beruházások összhangban legyenek a stratégiai irányunkkal. Bár ezek a döntések mindig nehézkesek, ezeknek a tevékenységeknek az eredménye lehetővé teszi számunkra, hogy jobban szolgálhassuk az Amway üzleti tulajdonosait, és agilisabbak legyünk a gyorsan változó globális piacon.” – Milind Pant.

    Milind Pant az első vezérigazgatója az AmWay-nek, aki nem a családból származik. A 2013-as pénzügyi évben az Amway 11,8 milliárd dolláros rekordértékesítést ért el, amit 2014-ben 10,8 milliárd dolláros bevétel követett. 2017-ben az MLM óriási eladása tovább csökkent 8,6 milliárd dollárra, ami azt jelenti, hogy az elmúlt négy évben 3,2 milliárd dollárral kevesebb bevételük van, miközben az MLM piac globális szinten folyamatosan növekszik. Az MLM cégek bevételeit ide kattintva tudod megtekinteni.

    Az AmWay-nek komoly fejtörést okoz az amerikai piac is, hiszen Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) MLM cégekre vonatkozó szabályozása szerint, ha a kiskereskedelmi értékesítés nem éri el az 51 %-ot, akkor az a cég piramis rendszernek minősül. 2012-ben a Wall Street Journal riportere megkérdezte Doug DeVost és Steve Van Andelt egy interjúban arról, hogy az AmWay által forgalmazott termékek hány százalékát értékesítik a forgalmazók a végfelhasználói ügyfeleknek? Akkor Amway társ-vezérigazgatója elmondta a Wall Street Journalnak, hogy a disztribútorok az értékesítésnek az 50%-át a tényleges lakossági ügyfeleknek továbbértékesítik. Úgy tűnik, hogy ez nem igaz, legalábbis az USA-ban, ami problémákhoz vezethet…

    Az Amway manapság kiadja a kiskereskedelmi számokat és az Egyesült Államok piacán nem több mint 15% a kiskereskedelmi eladás. Az Amway megpróbálja javítani ezeket a kiskereskedelmi adatokat.

    Milind Plant nagy munkát vállalt magára, amikor az AmWay vezetését elvállata, hiszen több területen is finomítani kell a cég működését.

    Szólj hozzá Facebookal

    Pin It on Pinterest