A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezete (WFDSA) ebben a hónapban közzétette a 2018-as évre vonatkozó üzleti eredményeket.
1978-ban 12 cég részvételével alapított World Federation of Direct Selling Associations (WFDSA) a nemzetközileg vezető, nem kormányzati, önkéntes alapú szervezet, amely több mint 170 országban, több mint 60 regionális és helyi közvetlen értékesítési szervezeten keresztül képviseli a világ közvetlen értékesítési iparágát. Ma a WFDSA az Egyesült Államok fővárosában, Washingtonban található.
Valamennyi WFDSA-tagnak el kell fogadnia és be kell tartania a nemzeti értékesítési kódexben a közvetlen értékesítésre vonatkozó szabályokat. A fogyasztóvédelem sarokköve az Etikai Kódexben leírt üzleti szabályok. Az Etikai Kódex egy élő dokumentum, amelyet rendszeresen továbbfejlesztenek, hogy megfeleljen a közvetlen értékesítés legújabb követelményeinek.
Minden évben a WFDSA összegzi a tagjai által közölt adatokat, amelyből tiszta képet kaphatunk iparágunk statisztikáiból.
WFDSA idei adatai a következőek
A 2018-as globális becsült kiskereskedelmi forgalom rekord szintre emelkedett és 192,9 milliárd dollár volt, ami 1,2% -os növekedést jelent 2017-hez képest.
A 2015-től 2018-ig terjedő időszakra vonatkozó összetett éves növekedési ütem 1,7% volt, ami az idő múlásával tartós növekedést mutat.
A globális értékesítési piac 46%-át Ázsia adta, ahol a forgalom 89,2 milliárd dollár volt, ami 1,8%-os növekedés 2017-hez képest. Ázsiában a forgalmazók létszáma a tavalyi évben 69,7 millió ember volt.
2018-ban a második helyen Amerika szerepel 62,4 milliárdos éves forgalommal, ami 1,5%-os forgalom növekedés 2017-hez képest. 2018-ban Amerikában a forgalmazók létszáma 31 millió ember volt.
Európa a harmadik helyen áll a 39,6 milliárdos éves forgalmával, itt viszont 2017-hez képest egy minimális 0,3%-os forgalom csökkenés volt tapasztalható. Európában a forgalmazói létszám 14,4 millióval zárt tavaly.
Afrikában és Közel-Keleten 1,8 milliárdos éves forgalom van jelenleg, ami 1,4%-os növekedés 2017-hez képest. Afrikában és Közel-Keleten 3,3 millió forgalmazó volt 2018-ban.
Világszinten a forgalmazók létszáma folyamatosan növekszik és tavaly elérte a 118,4 millió főt.
Az átlagéletkor szerinti eloszlásban azt láthatjuk, hogy a legtöbben 35-44 év közöttiek vannak, ami az összlétszám 26%-a. A következő csoprt a 45-54 év közöttiek, akik 24%-on állnak. Az 55 év felettiek 22%-os aránya sem meglepő, hiszen sokuk már évtizedek óta tagjai valamelyik cégnek.
A fitalabb korosztályt a 25-34 év közöttiek jelentik, akik 20%-ban vesznek részt valamelyik értékesítő cég partnereiként. A legfitalabb 18-24 év közöttiek pedig 8%-os részt vállalnak a direkt értékesítő piacból.
A TOP 10 legnagyobb forgalmú piac a következőléppen alakul:
- Kína – 35,732 milliárd $
- Egyesült Államok – 35,350 milliárd $
- Korea – 18,044 milliárd $
- Németország -17,520 milliárd $
- Japán – 15,608 milliárd $
- Brazília – 10,198 milliárd $
- Mexikó – 5,865 milliárd $
- Franciaország – 5,385 milliárd $
- Malajzia – 5,287 milliárd $
- Taiwan – 3,894 milliárd $
A forgalmazott termékek eloszlási kategóriák szerint a következőek voltak:
- Wellness – 64,1 milliárd $ – 33,2%
- Kozmetike és Személyi ápolás – 60,2 milliárd $ – 31,2%
- Háztartási termékek – 24,7 milliárd $ – 12,8%
- Ruházkodás és Kiegészítők – 12 milliárd $ – 6,2%
- Pénzügyi termékek – 6,2 milliárd $- 3,2%
- Élelmiszerek és italok – 5,2 milliárd $ – 2,7%
- Kiegészítők – 5,2 milliárd $ – 2,7%
- Könyvek, Játékok stb. – 4,4 milliárd $ – 2,3%
- Otthoni termékek – 3,9 milliárd $ – 2%
- Egyebek – 3,9 milliárd $ – 2%
- Otthoni javítóeszközök – 3,7 milliárd $ – 1,9%
A teljes WFDSA jelentés angol nyelven ide kattintva tölthető le: WFDSA-Annual-Report-2019