A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezete (WFDSA) közzétette a 2019-es évre vonatkozó forgalmi eredményeket.

    A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezetét (WFDSA)1978-ban 12 cég részvételével alapították, amely több mint 170 országban és több mint 60 regionális és helyi közvetlen értékesítési szervezeten keresztül képviseli a világ közvetlen értékesítési iparágát.

    Valamennyi WFDSA-tagnak el kell fogadnia és be kell tartania a nemzeti értékesítési kódexben a közvetlen értékesítésre vonatkozó szabályokat. A fogyasztóvédelem sarokköve az Etikai Kódexben leírt üzleti szabályok.

    Minden évben a WFDSA összegzi a tagjai által közölt adatokat, amelyből tiszta képet kaphatunk iparágunk statisztikáiból.

    WFDSA idei adatai a következőek

    A 2018-as rekord forgalom után, ami 192,9 milliárd dollár volt, 2019-ben egy 4,3%-os csökkenéssel zárták a cégek az évet, ami 180,479 milliárd dollárt jelentett.

    Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi forgalom a 2015-ös év forgalmi szintjére csökkent és egy több éven átívelő folyamatos növekedési hullám végét jelenti. Mondhatnánk, hogy ez szomorú, de a kép árnyaltabb ha megnézzük a pontos számokat, hiszen a nyugati országokban töretlen népszerűségnek örvendenek a cégek.

    A globális értékesítési piac legnagyobb százalékát Ázsia adta és ebből elég nagy szelet torta jutott Kínának a maga 13%-ával. Viszont a kínai piacon több probléma adódott, hiszen cégeket büntettek meg vagy akadályozták a termékek forgalmazását. Ez annak köszönhető, hogy a kínai piacra más szabályok vonatkoznak egy Network Marketing cég esetében, mint a nyugati országokban. Az esetek legnagyobb százalékában teljesen más kifizetési tervvel működnek ott a cégek. A kínai fellépésnek köszönhetően hatalmas forgalom csökkenéssel -30%-al zártak itt a cégek, ami meglátszik a globális számokon is.

    A kínai forgalom nélkül a globális eladási számok 1,5%-al növekedtek 156,5 milliárd dollárra.

    Jól látszik a táblázatból, hogy az egész ázsiai és csendes-óceáni régió egy 10%-os mínusszal zárt. A legnagyobb vesztes Kína 30 százalékkal, Ausztrália 5,2%-al követi a sorban és 3,9%-os  mínusszal zárt Tajvan is.

    Kínában 2018-ban 35,732 milliárd dollár értékben adtak el termékeket, ezzel a világ legnagyobb forgalmú országa volt az Egyesült Államok előtt. Viszont 2019-ben a forgalom 23,954 milliárd dollárra csökkent, ami 12 milliárd dollárral kevesebb az előző évhez képest és ezzel meg is találtuk a világ forgalmából hiányzó 12 milliárd dollárunkat.

    Ezt nem tudta ellensúlyozni India elképesztő növekedése sem a maga 12,1 %-ával. Vietnam 12%-al , Indonézia 9,3 %-al vette ki a részét a növekedésből. A régióban 68 millió 429 ezer ember tartanak regisztrálva a cégek (utolsó oszlop). Az első helyen 17 millió 820 ezerrel Indonézia, a második helyen 11 millió 187 ezerrel Tájföld és a harmadik helyen 9 millió 399 ezer emberrel Korea áll. Forgalom tekintetében (harmadik oszlop) pedig Kína, Korea és Japán a sorrend.

    Afrika és Közel-Kelet 11,6%-os növekedést ért el. Izrael 15%-os növekedése ellensúlyozni tudta az Egyesült Arab Emirátusok 14,5%os csökkenését.

    Közép és Dél-Amerikában 3,1%-al nöttek a cégek forgalmai. Argentína ért fel a dobogó legfelső fokára 20%-os plusszal, a második Uruguay lett 16 %-al és a harmadik helyre pedig Chile került 8,2%-al.

    Az teljes amerikai piac 0,7%-os növekedéssel zárt, miközben Észak-Amerikában csökkentek kicsit a forgalmak. Kanadában 6%-al, az Egyesült Államokban pedig 0,4%-al kevesebb termék fogyott 2018-hoz képest.

    Európában 0,8%os növekedést értek el a cégek. 18 országban csökkent a forgalom, 16 országban növekedett és 3 országban pedig megegyezett az előző évivel.

    Európa piacvezető országában Németországban 17,453 milliárd dollárral zártak, ami 5%-os növekedés 2018-hoz képest.

    A második helyen lévő Franciaországban 5,184 milliárd dollár értékben vásároltak az emberek termékeket, ezzel 1,5%-os növekedést értek el.

    Angliában 6,1%-os mínusszal zártak, ami 3,210 milliárd dolláros forgalmat jelentett.

    Olaszország 2,962 milliárd dollárral és 5,7%-os mínusszal zárt.

    Lengyelország tudott még a milliárdos forgalmú elit klubba kerülni 1,103 milliárd dolláros forgalommal és 1,3%-os mínusszal.

    119,9 millió ember a Network Marketing iparágban

    2019-ben egy kis csökkenés figyelhető meg a regisztrált tagok tekintetében. Ez 1,8%-os létszámcsökkenést jelent 2018-hoz képes, ami szintén a kínai piac zsugorodásának köszönhető.

    A regisztrált tagok közel 13 %-a (15.2 millió ember) teljes munkaidőben foglalkozik valamelyik céggel.

    37 % (44,2 millió ember) részmunkaidős partnere a cégeknek.

    60,5 millió ember, azaz a regisztráltak 50%-a frissen csatlakozott a cégekhez, azért mert szeretik a termékeket és kedvezményesen akarnak vásárolni és azok az emberek is ide tartoznak akik csatlakoztak, de jelenleg nem aktív tagjai a vállalatoknak.

     

     

    A nemek eloszlási aránya 74 % nő és 26% férfi a cégeknél.

    Magyarország számokban

    Magyarországon a forgalom nem változott 2018-hoz képest és 206 millió dollárnyi (60,8 milliárd forint) terméket vettek a vásárlók. Itthon jelenleg 521701 regisztrált taggal rendelkeznek a cégek. A nemek eloszlása 63% nő és 27% férfi. A legkeresettebb termékkategóriák a wellness termékek voltak 57%-al, amelyet a kozmetika és testápolás követ 20%-os aránnyal.

    A TOP 10 legnagyobb forgalmú piac a következőképpen alakul:

    1USA35210
    2Kína23954
    3Korea17683
    4Németország17453
    5Japán15624
    6Brazília9760
    7Malaysia6116
    8Mexikó6005
    9Franciaország5184
    10Taiwan3650
    11Anglia3210
    12Thaiföld3010
    13Olaszország2962
    14Kanada2480
    15India2477
    16Oroszország2259
    17Kolumbia2251
    18Peru1918
    19Indonézia1600
    20Philippinien1468
    21Ausztrália1182
    22Ecuador1156
    23Argentína1130
    24Lengyelország1103
    25Spanyolország840
    26Dél-Afrika807
    27Chile681
    28Vietnám623
    29Törökország484
    30Románia429
    31Hongkong381
    32Singapur371
    33Ukrajna350
    34Bolívia339
    35Svájc333
    36Czech Rep.329
    37Ausztria285
    38Portugália234
    39Svédország226
    40Magyarország206
    41Belgium195
    42Szlovákia188
    43Norvégia177
    44Finnország153
    45Új-Zéland139
    46Hollandia132
    47Marokkó128
    48Görögország123
    49Litvánia98
    50Bulgária92
    51Dánia90
    52Uruguay88
    53Lettország76
    54Észtország56
    55Írország51
    56Luxemburg47
    57Horvátország44
    58Szlovénia23
    59UAE15
    60Málta10
    61Ciprus8
    62KazasztánN.A.
    63VenezuelaN.A.
    64IzraelN.A.

    Az európai országok listája a következőképen néz ki

    Magyarország a 40. helyen szerepel a világranglistán és a 16. helyet foglalja el az európai országok között. Ez számunkra azért érdekes, mert körülbelül azonos gazdasági helyzetben lévő, de kisebb lakosságú országok megelőznek bennünket a listán. Szlovákia is csak kicsivel kevesebb forgalmmal zárta 2019-et, miközben lakosságának a száma alig haladja meg Magyarország lakosságának a felét.

    Magyarországon az egy főre eső havi átlagfogyasztás 9500 forint körül alakul.

    Ezzel szemben Szlovákiában 21.500 forint, Romániában 21.300 forint és a kelet-európai piacvezető Lengyelországban 28.900 forint az egy főre eső havi átlagfogyasztás. A lengyelek ezzel egyedüliként érik el és lépik át kelet-európai országként az milliárd dolláros éves forgalmat 1,1 milliárd dollárral, ami több mint az ötszöröse a magyarországi 206 millió dollárnak.

    Európában magasan piacvezető Németország 17,453 milliárd dolláros és átlag havi 461 ezer forintos egy főre eső forgalmukkal.

    A második helyen Franciaország található 5,184 milliárd dollárral és átlag havi 182 ezer forintos egy főre eső forgalmukkal.

    A dobogó harmadik helyére még Anglia fért fel 3,210 milliárd dollárral és átlag havi 149 ezer forintos egy főre eső forgalmukkal.

    Ezek a számok azt mutatják, hogy a magyar piacban bőven van lehetőség egy növekedésre, kényelmesen 20-30 vagy akár 50%-al emelkedhetne itt a cégek forgalma.

    Ország2019 Forgalom (millió $)
    1Németország17453
    2Franciaország5184
    3Anglia3210
    4Olaszország2962
    5Oroszország2259
    6Lengyelország1103
    7Spanyolország840
    8Törökország484
    9Románia429
    10Ukrajna350
    11Svájc333
    12Czech Rep.329
    13Ausztria285
    14Portugália234
    15Svédország226
    16Magyarország206
    17Belgium195
    18Szlovákia188
    19Norvégia177
    20Finnország153
    21Új-Zéland138
    22Hollandia132
    23Görögország123
    24Litvánia98
    25Bulgária92
    26Dánia90
    27Lettország76
    28Izrael63
    29Észtország56
    30Írország51
    31Luxemburg47
    32Horvátország44
    33Szlovénia23
    34Málta10
    35Ciprus8

     

    Kapcsolódó videós tartalom

    Mátrai Szilárd tréner, előadó és az MLMsiker.hu üzemeltetőjével a Network Marketing iparágról beszélgettünk. Megnéztük és elemeztük a tavalyi éves forgalmat. A videóból kiderül, hogy mely országok vezetik a listát eladás szempontjából, hol helyezkedik el a világranglistán Magyarország, láthatjuk mely termékekből fogyott a legtöbb. Beszéltünk a jelen és a jövő változásairól, hogy az új nemzedékek, akiknek mások a vásárlói szokásaik milyen kihívások elé állítják a Network Marketing iparágat.

    A teljes WFDSA jelentés angol nyelven ide kattintva tölthető le: WFDSA Riport Letöltés

    Szólj hozzá Facebookal

    Pin It on Pinterest