A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezete (WFDSA) közzétette a 2023-as évre vonatkozó forgalmi eredményeket.

    A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezetét (WFDSA)1978-ban 12 cég részvételével alapították, amely több mint 170 országban és több mint 60 regionális és helyi közvetlen értékesítési szervezeten keresztül képviseli a világ közvetlen értékesítési iparágát.

    Valamennyi WFDSA-tagnak el kell fogadnia és be kell tartania a nemzeti értékesítési kódexben a közvetlen értékesítésre vonatkozó szabályokat. A fogyasztóvédelem sarokköve az Etikai Kódexben leírt üzleti szabályok.

    Minden évben a WFDSA összegzi a tagjai által közölt adatokat, amelyből tiszta képet kaphatunk iparágunk statisztikáiból.

    WFDSA 2023-as adatai a következőek

    2023-as WFDSA riport: 167,694 milliárd dollár a globális értékesítés

    2023-as WFDSA riport: 167,694 milliárd dollár a globális értékesítés

    WFDSA-forgalom-2019-2023

    A globális eladások 1%-kal növekedtek az elmúlt négy év során, ami pozitív eredmény, és rávilágít az iparágunk ellenállóképességére a politikai zűrzavarok, gazdasági zavarok és a világjárvány ellenére is. Az eladások 2020-ban és 2021-ben a világjárvány idején is növekedtek, 2020-ban 2,2%-kal, 170,099 milliárd dollárra, míg 2021-ben 2,0%-kal 173,417 milliárd dollárra. Ezt követően az eladások 2022-ben 1,0%-kal csökkentek 171,629 milliárd dollárra, majd 2023-ban 2,3%-kal, 167,694 milliárd dollárra, amely még mindig meghaladja a 2019-es világjárvány előtti, 166,455 milliárd dolláros szintet.

    Regisztrált Értékesítők Alakulása 2019-2023

    A globális független értékesítők létszáma 2020-ban 3,9%-kal 112,8 millióra, 2021-ben pedig további 0,4%-kal 113,2 millióra nőtt. Ezután 2022-ben 4,4%-kal csökkent 108,2 millióra – nagyjából ugyanannyira, mint ami 2019-ben a világjárvány előtti volt. 2023-ban a független forgalmazók száma 4,9%-kal csökkent 102,9 millióra.

    Nemek eloszlási aránya 2019-2023

    A közvetlen értékesítők közül tízből hét nő. A Global Entrepreneurship Monitor (GEM) szerint minden hatodik nő tervezi, hogy hamarosan vállalkozást indít, és a vállalkozást indító nők 73%-a a munkaerőhiány miatt teszi ezt, 36%-uk egyéni vállalkozó, 49%-uk pedig nagy- vagy kiskereskedelmi üzletet szeretne indítani.

    Életkor szerinti eloszlás 2023

    A független képviselők közel fele (48,7%) 35 és 54 év közötti. Összesen 25,9%-uk 34 éves vagy fiatalabb, 24,8%-a pedig 54 év feletti korosztály.

    2023. Eladott termékek eloszlási aránya kategóriák szerint

    2023-ban a wellness volt a legnagyobb termék/szolgáltatás kategória, hiszen a globális eladások közel egyharmadát (31,7%) ez a terület adta, ezt követik a kozmetikai és testápolási cikkek (24,2%), valamint a háztartási cikkek és a tartós fogyasztási cikkek (17,0%). Ez a három kategória együttesen a globális eladások közel háromnegyedét (72,9%-át) adta 2023-ban. 2019-2023 között ez a három kategória adta a legnagyobb forgalmat, azonban részesedésük ebben az időszakban jelentősen változott. A wellness kategória részesedése 36,3%-ról 31,7%-ra, illetve a kozmetikai és testápolási cikkek 27,2%-ról 24,2%-ra csökkent. Ezzel szemben a háztartási cikkek és a tartós fogyasztási cikkek aránya a 2019-es 11,8%-ról 2023-ra 17,0%-ra növekedett.

    A legnagyobb forgalmú piacok a következőképpen alakulnak

    2023-ban 21 piacon volt 1 milliárd dollárnál magasabb forgalom, ami hárommal kevesebb, mint 2022-ben. Ausztráliában, Fülöp-szigeteken és Vietnamban 1 milliárd dollár alá esett az éves értékesítés. Helyet cserélt a rangsorban Németország és Korea. Németország a 3. helyről a 2. helyre, Korea pedig a 2. helyről a 3. helyre került. Indonézia és Oroszország is helyet cserélt, előbbi a 19-ről a 18-ra, utóbbi a 18-ról a 19-re került. Végül Lengyelország a 21. helyre lépett fel a rangsorban.

    2023. Észak- és Dél Amerika

    Az USA forgalma 9,5%-al csökkent a tavalyi évben, ez 36,6 milliárd dolláros éves forgalmat jelent. Brazíliában a forgalom 4,6%-al 7,9 milliárd dollárra nőt. Mexikóban 3%-os növekedés mellett a forgalom 6,8 milliárd dollár volt. Kanada, Kolumbia és Peru 2 milliárd dollár feletti forgalommal zártak. A gazdasági nehézségek ellenére Argentína forgalma tovább emelkedett 114,5%-al, ami 1,7 milliárd dolláros éves forgalmat jelent.

    2023. Ázsia és Csendes-óceán régió

    A régióban átlagosan 3,7%-al csökkentek a cégek forgalmai. Korea 10,8%-os mínusszal 16,2 milliárd dolláron zárt. A Kínában tapasztalható változások 15 milliárd dolláros éves forgalmat jelentettek. Japánban 10,6 milliárd dolláros éves forgalom volt. Malajzia 1,4%-os növekedéssel 9,5 milliárd dolláron, Tajvan 3,3%-os növekedéssel 4,5 milliárd dolláron zárt. India folyamatosan tör előre hiszen az elmúlt 3 évben átlagosan 8,3%-os növekedést értek el, ami a tavalyi évben 11,8% volt. Így Indiában a forgalom már 3,4 milliárd dollár éves szinten.

    2023. Európa

    Európa forgalma 3,4%-al növekedett 2023-ban, ami 36,1 milliárd dolláros éves forgalmat jelentett. Németországban 7%-os növekedéssel zártak a cégek, ami 19,7 milliárd dolláros éves forgalmat jelent. Franciaországban 4,7 milliárd dollár, Olaszországban 2,9 milliárd dollár volt a forgalom. Oroszországban 7,3%-os csökkenéssel 1,2 milliárd dolláron, Angliában 10%-os mínusszal 1,1 milliárd dolláron zártak. Európában még Lengyelországban érték el az 1 milliárd dolláros éves forgalmat.

    Magyarországon 4,2%-os visszaeséssel 178 millió dolláron, azaz 62,9 milliárd forinton zártak a cégek. Ezzel Magyarország Európában 17. helyen áll a forgalom tekintetében. A forgalmazók létszáma 0,8%-al csökkent, ami 324 ezer regisztrált tagot jelent a magyar piacon.

    2023. Afrika és Közel-Kelet

    Forrás: WFDSA

     

    Szólj hozzá Facebookal

    Pin It on Pinterest