A Network Marketing hazájában töretlen népszerűségnek örvendenek a Network Markting cégek, melyek a tavalyi koronavírusos helyzetben is 2020-as évben 13,9%-os növekedést értek el.
A Multi-Level Marketing vagy Network Markting kialakulását 1934-re a California Vitamin Company indulásának pillanatával szokták azonosítani. Ez azt jelenti, hogy az Egyesült Államokban legalább 87 éves múltra tekint vissza a közvetlen értékesítés iparága, aminek a népszerűsége töretlen az emberek körében.
Kijelenthetjük, hogy azaz az ember aki azt mondja nekünk „Telített a piac. Ez már nem érdekel senkit. Mindenki halott róla…” nincs a teljes információk birtokába, nem ismeri a hivatalos statisztikákat.
A hivatalos statisztikán jól láthatjuk, hogy a közel 100 éves múltra visszatekintő USA piacon a 2015-2020 közötti lassú növekedés és oldalazás után egy 13,9%-os emelkedés történt a 2020-as évben. Sőt 10 éves távlatban a forgalom a 28,6 milliárd (8137 milliárd Ft) dollárról 40,1 milliárd (11400 milliárd Ft) dollárra növekdett, ami 71,3%-os értékesítési növekedés egy olyan piacon, ahol régóta jelen vannak a cégek.
Mi lehet az oka a tavalyi kiemelkedő eredménynek?
Egész egyszerűen az, hogy a koronavírus következtében az emberek szembesültek a bizonytalanság, a bezártság érzésével és nagyobb figyelmet fordítottak az egészségi állapotukra. Az MLM cégek pedig megoldást nyújtanak ezekre a problémákra, hiszen kiemelkedő minőségű termékekkel rendelkeznek, melyekkel a szervezetünket tudjuk erősíteni, védeni vagy éppen fiatalosabb maradni. A kompenzációs / marketing tervek pedig plusz bevételi forrást, egyfajta alternatív, kiegészítő vagy éppen fő bevételi forrást tudnak biztosítani azok számára, akik a termékek forgalmazására és egy jól működő hálózat felépítésére adják a fejüket. A mostani bizonytalan helyzetben sokan néztek kieglészítő jövedelem, bevétel után, amire egy kész megoldása van a cégeknek, hiszen a termékek eljuttatása a fogyasztókig, a jutalék kifizetések rendszeressége, a képzési rendszerek segítsége mind azt a célt szolgálja, hogy az emberek hamar beletanuljanak ebbe a szakmába.
A statisztikákból látszik, hogy rengeteg ember, pontosan 32,6 millió elsőbbségi vásárló van nyilvántartva a Network Marketing cégeknél az USA-ban. 9 millióan diszkon vásárlónak minősülnek, akik nagyobb kedvezménnyel jutnak hozzá a termékekhez, de nem érdekli őket a hálózat építés.
7,7 millió registrált üzleti partner van a cégeknél, amiből 6,8 millióan részmunkaidőben, azaz kevesebb mint heti 30 órát foglalkoznak valamelyik céggel, ezzel egészítve ki a családi költségvetést havi pár száz dollár bevétellel.
Teljes munkaidőben, azaz heti 30 óránál többen 900 ezer ember foglalkozik az Egyesült Államokban a közvetlen értékesítéssel.
A statisztikából azt láthatjuk, hogy egy forgalmazóra kb. 5 fogyasztó jut.
A demográfiai adatokból jól látszik, hogy a cégeknél 75%-ban nők és 25%-ban férfiak regisztrálnak. A 35-54 éves korosztály össesen 49%-ban van jelen a Network Marketingben, akik a legszélesebb réteget alkotják. A 25-34 és az 55-64 év közöttiek szinte százalékra pontosan vannak jelen ezen a területen. A 65+ korosztály 10%-ban található meg, míg a 25 év alattiak mindössze 6%-os eloszlási arányban regisztrálnak. Ha megfigyeljük ezt a statisztikát akkor, jól kitudjuk találni a célcsoportunkat és azta réteget akikre érdemes összpontosítani.
A termékkategóriák értékesítési eloszlásában magasan vezetnek a wellness termékek, melyeket a szolgáltatások követnek. A harmadik helyen az otthoni és családi tartós fogysztási cikkek vannak, ami mögött a testápolási termékek helyezkednek el. Végül a ruházati termékek jön a sorban, amit a szabadidős/ képzési cikkek követnek. Ebből a statizstikából azt lehet kiolvasni, hogy milyen termékekre van igazán igény a mai piacon, ezért ha olyan cég forgalmazói vagyunk akik ezen a területen működnek hosszútávon tudunk sikeresek lenni egy stabil üzletet felépítve.
Hamarosan érkeznek a globális forgalmi statisztikák, melyek betekintést adnak a magyar piac rejtelmeibe is.
Forrás: https://www.dsa.org/statistics-insights