A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezete (WFDSA) közzétette a 2020-as évre vonatkozó forgalmi eredményeket.
A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezetét (WFDSA)1978-ban 12 cég részvételével alapították, amely több mint 170 országban és több mint 60 regionális és helyi közvetlen értékesítési szervezeten keresztül képviseli a világ közvetlen értékesítési iparágát. A WFDSA küldetése, hogy megértést és támogatást teremtsen a közvetlen értékesítés számára világszerte. A Szövetség legfontosabb célkitűzése az etikus magatartás legmagasabb szintű elérése a globális piacon, elősegítve az érdekképviseletet azáltal, hogy partneri viszonyban áll a világ kormányzati, fogyasztói és tudományos vezetőivel, erősíti a nemzeti közvetlen eladási szövetségek irányítását, és elősegíti a közvetlen értékesítés integrációját és összehangolását.
Az értékesítési adatok nem tartalmazzák az általános forgalmi adót. A lábjegyzet kivételével az értékesítés és a független képviselők adatai az egész iparágra vonatkoznak. Az értékesítési adatok az Egyesült Államok állandó pénznemében dollárban, a 2020-as értéknek megfelelően vannak bemutatva, ezzel zárva ki a devizák változó értékeit, amivel az összehasonlíthatóságot biztosítják. A WFDSA a Nemzetközi Valutaalap átlagos éves átváltási árfolyamait használja az adatok helyi pénznemről a közös pénznemre, USA dollárra történő átszámítására.
Minden évben a WFDSA összegzi a tagjai által közölt adatokat, amelyből tiszta képet kaphatunk iparágunk statisztikáiból.
WFDSA 2020-as adatai a következőek
A 2019-es forgalom csökkenés után, ami mai árfolyam számolva 175,3 milliárd dollár volt, 2020-ban 2,3%-os átlag forgalom növekedéssel zárták cégek az évet, ami 179,3 milliárd dollárt jelentett.
Kína nélkül folyamatos növekedést tapasztalhatunk a világpiacon, ami az elmúlt 2017-2020 között átlagosan 3%-ot jelentett évente. A következő adatokból jól látható, hogy a kínai piac problémái még nem oldódtak meg, ez annak köszönhető, hogy a kínai piacra más szabályok vonatkoznak egy Network Marketing cég esetében, mint a nyugati országokban. Az esetek legnagyobb százalékában teljesen más kifizetési tervvel működnek ott a cégek. A kínai fellépésnek köszönhetően további 20%-os forgalom csökkenéssel zártak itt a cégek, ami meglátszik a globális számokon is, hiszen a 2018-as 35 milliárd éves forgalmú Kína jelenleg csak 19 milliárd dollár forgalmat produkál.
Az előző évi (2019) 10%-os mínusz után a ázsiai és csendes-óceáni régió forgalma tovább csökkent 3,6%-al, amiben Kína 20%-al, Fülöp-szigetek 7,9%-al, Thaiföld és Hong Kong 1,1%-al vette ki a részét.
India elképesztő növekedése 28,%-al tovább folytatódik, ami mellé Kazahsztán zárkózott fel 28,7%-al. Vietnámnak sikerült még 20% fölött zárnia, a maga 22,4%-val.
A 10% feletti növekedést értek el Szingapúrban (13,5%), Malajziában (15,8%), amit 8%-al Ausztrália közelített még meg.
A régióban 69 millió 550 ezer tagja van a cégeknek, ami 1 millióval több mint 2019-ben. A legtöbben Indonéziában 17 millió 570 ezren és Thaiföldön 11 millióan vannak regisztrálva.
Afrika és Közel-Kelet 1,891 milliárd dollárral vette ki a részét a globális forgalomból. A legnagyobb növekedést az Egyesült Arab Emirátusokban 26,9%-al érték el a cégek. Izrael 15%-os forgalomnövekedéssel zárta az évet.
A régióban 7 millió 628 ezer ember volt regisztrálva, ami 1,2 millióval több mint 2019-ben.
Közép és Dél-Amerikában a tavalyi évben 3,3%-al 21,499 milliárd dollárra nőtt a forgalom.
Argentína tovább szárnyal és 90,3%-os forgalomnövekedéssel 1,468 milliárd dollárra növelte az értékesítést, annak ellenére, hogy jelentős inflációs hatással küzdöttek. Brazília 10,5%-os emelkedéssel 8,252 milliárd dolláron zárt.
A második legerősebb piacon Mexikóban enyhe 2%-os visszaesés volt tapasztalható, ezzel 5,277 milliárd dolláros forgalmat elérve. Peru 16,5%-os, Ecuador 23,1%-os mínusszal zárta 2020-at.
Közép és Dél-Amerikában jelenleg 15,633 millió embert tartanak nyilván a cégek, ami 1,5 millió emberrel több mint 2019-ben.
Észak-Amerikában 17,7%-os növekedéssel 43,192 milliárdos forgalommal zártak a cégek.
Kanadában 26%-os növekedéssel 3,092 milliárd dolláron zártak a cégek.
Az Egyesül Államok 40,1 milliárd dolláros forgalmat ért el, ami 13,9%-os forgalomnövekedést jelent. A hivatalos statisztikán jól láthatjuk, hogy a közel 100 éves múltra visszatekintő USA piacon a 2015-2020 közötti lassú növekedés és oldalazás után egy 13,9%-os emelkedés történt a 2020-as évben. Sőt 10 éves távlatban a forgalom a 28,6 milliárd (8137 milliárd Ft) dollárról 40,1 milliárd (11400 milliárd Ft) dollárra növekdett, ami 71,3%-os értékesítési növekedés egy olyan piacon, ahol régóta jelen vannak a cégek. Kijelenthetjük, hogy azaz az ember aki azt mondja nekünk “Telített a piac. Ez már nem érdekel senkit. Mindenki halott róla…” nincs a teljes információk birtokába, nem ismeri a hivatalos statisztikákat és nem érdemes rá hallgatni.
Észak-Amerikában jelenleg 18 millió regisztrált taggal rendelkeznek a cégek, ami 500 ezerrel több mint 2019-ben.
Az Egyesül Államok statisztikájáról bővebben a következő cikkünkben olvashatsz:
Európa 1,6%-os forgalomnövekedéssel 36,2 milliárd dolláros éves forgalommal zárta 2020-at.
7 országban csökkent és 25 országban növekedett a forgalom.
A piacvezető Németország minimális 0,9%-os növekedéssel 17,967 milliárd dolláron zárta a 2020-as évet.
A második helyen lévő Franciaországban 5,130 milliárd dollár értékben vásároltak az emberek termékeket, ezzel 3%-os csökkenést értek el.
A harmadik helyen lévő Olaszország 3%-os mínusszal zárt, ami 2,836 milliárd dolláros forgalmat jelentett.
Oroszország a negyedik helyen 7,1%-os növekedéssel és 2,171 milliárd dolláros forgalommal zárta 2020-at.
Anglia és Lengyelország tudott még a milliárdos forgalmú elit klubba kerülni. Lengyelország 1,145 milliárd dolláros forgalommal és 5,5%-os növekedést, Anglia 1,054 milliárd dolláros forgalommal és 45%-os növekedést ért el 2020-ban.
A magyar piacon (amiről a cikk legvégén külön bekezdésben olvashatsz) 7,5%-os növekedéssel 209 millió dollárral, azaz 62,7 milliárd forintos éves eladással zártak a cégek.
125,4 millió ember a Network Marketing iparágban
2020-ban 4,7%-os növekedés figyelhető meg a regisztrált tagok tekintetében 2019-hez képest, ezzel 125,4 millió embert tartottak nyilván a cégek. A nemek eloszlási aránya 74 % nő és 26% férfi a cégeknél.
- A legtöbbet eladott termékek a Wellness kategóriába tartoznak: 36,2%
- Kozmetika és testápolás következik: 26,2%
- Háztartási cikkek és tartós anyagok: 14,4%
- Ruházat és Kiegészítők: 4,7%
- Pénzügyi Szolgáltatások: 3,8%
- Könyvek, játékok, írószerek: 2,9%
- Élelmiszerek és italok: 2,9%
- Lakás kiegészítők: 2,6%
- Segédanyagok: 2,5%
- Egyebek: 2,6%
Magyarország számokban
Magyarországon a forgalom 7,5%-al növekedett 2019-hez képest és elérte a 209 millió dollárt, azaz 62,7 milliárd forintos éves eladással zártak a cégek.
Itthon jelenleg 521701 regisztrált taggal rendelkeznek a cégek. A nemek eloszlása 63% nő és 27% férfi. A legkeresettebb termékkategóriák a wellness termékek voltak 57%-al, amelyet a kozmetika és testápolás követ 20%-os aránnyal.
A 2020-as forgalmi adatai a Magyarországon adózó Network Marketing cégeknek
Bővebben a forgalmi adatokról ebben a cikkünkben olvashatsz:
Cégnév | 2019 Forgalom (nettó Ft) | 2020 Forgalom (nettó Ft) | Változás | |
1. | Avon | 14 016 216 000 Ft | 12 781 612 000 Ft | -9% |
2. | Forever Living | 6 007 916 000 Ft | 7 522 647 000 Ft | 25% |
3. | Amway | 5 268 333 000 Ft | 5 828 790 000 Ft | 11% |
4. | Ökonet | 2 833 350 000 Ft | 4 525 796 000 Ft | 60% |
5. | Oriflame | 3 680 696 000 Ft | 3 533 945 000 Ft | -4% |
6. | HLBS | 2 279 760 000 Ft | 3 194 622 000 Ft | 40% |
7. | NuSkin | 1 997 852 000 Ft | 2 474 282 000 Ft | 24% |
8. | Zepter | 1 990 753 000 Ft | 2 103 143 000 Ft | 6% |
9. | LR Health & Beauty | 815 162 000 Ft | 1 322 307 000 Ft | 62% |
10. | Életfa Program | 688 396 000 Ft | 872 621 000 Ft | 27% |
11. | GNLD / NeoLife | 674 100 000 Ft | 802 552 000 Ft | 19% |
12. | Herbalife | 631 043 000 Ft | 792 791 000 Ft | 26% |
13. | NICS | 614 432 000 Ft | 783 274 000 Ft | 27% |
14. | Sunrider | 697 581 000 Ft | 729 225 000 Ft | 5% |
15. | DXN | 591 244 000 Ft | 637 188 000 Ft | 8% |
16. | Flavon Group | 513 996 000 Ft | 610 678 000 Ft | 19% |
17. | doTERRA | 583 246 000 Ft | ||
18. | Metabond | 586 825 000 Ft | 503 661 000 Ft | -14% |
19. | Morinda | 479 435 000 Ft | 479 435 000 Ft | 0% |
20. | Rain | 337 388 000 Ft | 337 388 000 Ft | 0% |
21. | Biyovis Hungary | 136 297 000 Ft | 329 860 000 Ft | 142% |
22. | Tiens | 178 958 000 Ft | 201 254 000 Ft | 12% |
23. | Coral Club | 87 984 000 Ft | 170 598 000 Ft | 94% |
24. | Lavylites | 412 600 000 Ft | 157 877 000 Ft | -62% |
25. | Innofit-Team | 129 642 000 Ft | 155 829 000 Ft | 20% |
26. | Kyäni | 87 651 000 Ft | 100 559 000 Ft | 15% |
27. | NETWORK-POSITEAM | 75 715 000 Ft | 63 291 000 Ft | -16% |
28. | Gano Excel | 20 445 000 Ft | 20 400 000 Ft | 0% |
29. | PM-International | 16 066 000 Ft |
Az országok forgalma a következőképpen alakul:
Ország | 2020 Forgalom (millió $) | Változás | |
1 | USA | 40100 | 13,90% |
2 | Kína | 19183 | -20,00% |
3 | Németország | 17967 | 0,90% |
4 | Korea | 17748 | 1,60% |
5 | Japán | 15411 | -3,40% |
6 | Brazília | 8252 | 10,50% |
7 | Malaysia | 6978 | 15,80% |
8 | Mexikó | 5277 | -2,00% |
9 | Franciaország | 5130 | -3,00% |
10 | Taiwan | 4462 | 5,80% |
11 | Kanada | 3092 | 26,00% |
12 | India | 3019 | 28,30% |
13 | Thaiföld | 2953 | -1,10% |
14 | Olaszország | 2836 | -6,10% |
15 | Oroszország | 2171 | 7,10% |
16 | Kolumbia | 1989 | -0,50% |
17 | Peru | 1956 | -16,50% |
18 | Indonézia | 1618 | 4,20% |
19 | Argentína | 1468 | 90,00% |
20 | Philippines | 1411 | -7,90% |
21 | Ausztrália | 1263 | 8,00% |
22 | Lengyelország | 1145 | 5,50% |
23 | Anglia | 1054 | 45,00% |
24 | Ecuador | 889 | -23,10% |
25 | Spanyolország | 874 | 1,90% |
26 | Vietnám | 804 | 22,40% |
27 | Dél-Afrika | 669 | -5,50% |
28 | Chile | 568 | 7,20% |
29 | Kazahsztán | 425 | 28,70% |
30 | Singapore | 416 | 13,50% |
31 | Törökország | 411 | 5,00% |
32 | Románia | 407 | -5,20% |
33 | Svájc | 401 | 13,80% |
34 | Hong Kong | 380 | -1,10% |
35 | Bolívia | 374 | 10,20% |
36 | Czech Rep. | 349 | 7,40% |
37 | Ausztria | 317 | 9,00% |
38 | Ukrajna | 307 | -8,50% |
39 | Portugália | 271 | 13,90% |
40 | Svédország | 234 | 0,60% |
41 | Magyarország | 209 | 7,50% |
42 | Belgium | 209 | 5,00% |
43 | Szlovákia | 205 | 7,00% |
44 | Norvégia | 187 | 13,00% |
45 | Hollandia | 148 | 10,30% |
46 | Finnország | 143 | -8,80% |
47 | Új-Zéland | 139 | 0,00% |
48 | Marokkó | 129 | 0,00% |
49 | Görögország | 119 | -5,00% |
50 | Litvánia | 110 | 9,30% |
51 | Dánia | 101 | 10,00% |
52 | Bulgária | 94 | 0,00% |
53 | Izrael | 87 | 15,00% |
54 | Lettország | 85 | 10,10% |
55 | Uruguay | 75 | 2,30% |
56 | Észtország | 59 | 2,80% |
57 | Luxemburg | 48 | 0,00% |
58 | Horvátország | 44 | 0,00% |
59 | Írország | 43 | 23,30% |
60 | Szlovénia | 28 | 16,40% |
61 | UAE | 19 | 26,90% |
62 | Málta | 10 | -7,40% |
63 | Ciprus | 9 | 7,00% |
64 | Venezuela |
Az európai országok listája a következőképen néz ki
Magyarország a 41. helyen szerepel a világranglistán és a 16. helyet foglalja el az európai országok között.
Európában magasan piacvezető Németország 17,967 milliárd dolláros éves forgalommal.
A második helyen Franciaország található 5,130 milliárd dolláros éves forgalommal.
A dobogó harmadik helyére Olaszország fért fel 2,836 milliárd dolláros éves forgalommal.
Az 1 milliárd dolláros éves forgalmat még Oroszország (2,171), Lengyelország (1,145) és Anglia (1,054) érte el.
Ország | 2020 Forgalom (millió $) | Változás | |
1 | Németország | 17967 | 0,90% |
2 | Franciaország | 5130 | -3,00% |
3 | Olaszország | 2836 | -6,10% |
4 | Oroszország | 2171 | 7,10% |
5 | Lengyelország | 1145 | 5,50% |
6 | Anglia | 1054 | 45,00% |
7 | Spanyolország | 874 | 1,90% |
8 | Törökország | 411 | 5,00% |
9 | Románia | 407 | -5,00% |
10 | Svájc | 401 | 13,80% |
11 | Czech Rep. | 349 | 7,40% |
12 | Ausztria | 317 | 9,00% |
13 | Ukrajna | 307 | -8,50% |
14 | Portugália | 271 | 13,90% |
15 | Svédország | 234 | 0,60% |
16 | Magyarország | 209 | 7,50% |
17 | Belgium | 209 | 5,00% |
18 | Szlovákia | 205 | 7,00% |
19 | Norvégia | 187 | 13,00% |
20 | Hollandia | 148 | 10,30% |
21 | Finnország | 143 | -8,80% |
22 | Görögország | 119 | -5,00% |
23 | Dánia | 101 | 10,00% |
24 | Bulgária | 94 | 0,00% |
25 | Lettország | 85 | 10,10% |
26 | Észtország | 59 | 2,80% |
27 | Litvánia | 48 | 0,00% |
28 | Luxemburg | 48 | 0,00% |
29 | Horvátország | 44 | 0,00% |
30 | Írország | 43 | 23,30% |
31 | Szlovénia | 28 | 16,40% |
32 | Málta | 10 | -7,40% |
33 | Ciprus | 9 | 7,00% |