A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezete (WFDSA) közzétette a 2020-as évre vonatkozó forgalmi eredményeket.

    A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezetét (WFDSA)1978-ban 12 cég részvételével alapították, amely több mint 170 országban és több mint 60 regionális és helyi közvetlen értékesítési szervezeten keresztül képviseli a világ közvetlen értékesítési iparágát. A WFDSA küldetése, hogy megértést és támogatást teremtsen a közvetlen értékesítés számára világszerte. A Szövetség legfontosabb célkitűzése az etikus magatartás legmagasabb szintű elérése a globális piacon, elősegítve az érdekképviseletet azáltal, hogy partneri viszonyban áll a világ kormányzati, fogyasztói és tudományos vezetőivel, erősíti a nemzeti közvetlen eladási szövetségek irányítását, és elősegíti a közvetlen értékesítés integrációját és összehangolását.

    Az értékesítési adatok nem tartalmazzák az általános forgalmi adót. A lábjegyzet kivételével az értékesítés és a független képviselők adatai az egész iparágra vonatkoznak. Az értékesítési adatok az Egyesült Államok állandó pénznemében dollárban, a 2020-as értéknek megfelelően vannak bemutatva, ezzel zárva ki a devizák változó értékeit, amivel az összehasonlíthatóságot biztosítják. A WFDSA a Nemzetközi Valutaalap átlagos éves átváltási árfolyamait használja az adatok helyi pénznemről a közös pénznemre, USA dollárra történő átszámítására.

    Minden évben a WFDSA összegzi a tagjai által közölt adatokat, amelyből tiszta képet kaphatunk iparágunk statisztikáiból.

    WFDSA 2020-as adatai a következőek

    2020-as WFDSA riport: 179,3 milliárd dollár a globális értékesítés

    2020-as WFDSA riport: 179,3 milliárd dollár a globális értékesítés

    Eladási adatok évekre lebontva

    Eladási adatok évekre lebontva

    A 2019-es forgalom csökkenés után, ami mai árfolyam számolva 175,3 milliárd dollár volt, 2020-ban 2,3%-os átlag forgalom növekedéssel zárták cégek az évet, ami 179,3 milliárd dollárt jelentett.

    Kína nélkül folyamatos növekedést tapasztalhatunk a világpiacon, ami az elmúlt 2017-2020 között átlagosan 3%-ot jelentett évente. A következő adatokból jól látható, hogy a kínai piac problémái még nem oldódtak meg, ez annak köszönhető, hogy a kínai piacra más szabályok vonatkoznak egy Network Marketing cég esetében, mint a nyugati országokban. Az esetek legnagyobb százalékában teljesen más kifizetési tervvel működnek ott a cégek. A kínai fellépésnek köszönhetően további 20%-os forgalom csökkenéssel zártak itt a cégek, ami meglátszik a globális számokon is, hiszen a 2018-as 35 milliárd éves forgalmú Kína jelenleg csak 19 milliárd dollár forgalmat produkál.

    Ázsiai és csendes-óceáni régió forgalmi adatai

    Ázsiai és csendes-óceáni régió forgalmi adatai

    Az előző évi (2019) 10%-os mínusz után a ázsiai és csendes-óceáni régió forgalma tovább csökkent 3,6%-al, amiben Kína 20%-al, Fülöp-szigetek 7,9%-al, Thaiföld és Hong Kong 1,1%-al vette ki a részét.

    India elképesztő növekedése 28,%-al tovább folytatódik, ami mellé Kazahsztán zárkózott fel 28,7%-al. Vietnámnak sikerült még 20% fölött zárnia, a maga 22,4%-val.

    A 10% feletti növekedést értek el Szingapúrban (13,5%), Malajziában (15,8%), amit 8%-al Ausztrália közelített még meg.

    A régióban 69 millió 550 ezer tagja van a cégeknek, ami 1 millióval több mint 2019-ben. A legtöbben Indonéziában 17 millió 570 ezren és Thaiföldön 11 millióan vannak regisztrálva.

    Afrika és Közel-Kelet

    Afrika és Közel-Kelet

    Afrika és Közel-Kelet 1,891 milliárd dollárral vette ki a részét a globális forgalomból. A legnagyobb növekedést az Egyesült Arab Emirátusokban 26,9%-al érték el a cégek. Izrael 15%-os forgalomnövekedéssel zárta az évet.

    A régióban 7 millió 628 ezer ember volt regisztrálva, ami 1,2 millióval több mint 2019-ben.

    Közép és Dél-Amerika

    Közép és Dél-Amerika

    Közép és Dél-Amerikában a tavalyi évben 3,3%-al 21,499 milliárd dollárra nőtt a forgalom.

    Argentína tovább szárnyal és 90,3%-os forgalomnövekedéssel 1,468 milliárd dollárra növelte az értékesítést, annak ellenére, hogy jelentős inflációs hatással küzdöttek. Brazília 10,5%-os emelkedéssel 8,252 milliárd dolláron zárt.

    A második legerősebb piacon Mexikóban enyhe 2%-os visszaesés volt tapasztalható, ezzel 5,277 milliárd dolláros forgalmat elérve. Peru 16,5%-os, Ecuador 23,1%-os mínusszal zárta 2020-at.

    Közép és Dél-Amerikában jelenleg 15,633 millió embert tartanak nyilván a cégek, ami 1,5 millió emberrel több mint 2019-ben.

    Észak-Amerika

    Észak-Amerika

    Észak-Amerikában 17,7%-os növekedéssel 43,192 milliárdos forgalommal zártak a cégek.

    Kanadában 26%-os növekedéssel 3,092 milliárd dolláron zártak a  cégek.

    Az Egyesül Államok 40,1 milliárd dolláros forgalmat ért el, ami 13,9%-os forgalomnövekedést jelent. A hivatalos statisztikán jól láthatjuk, hogy a közel 100 éves múltra visszatekintő USA piacon a 2015-2020 közötti lassú növekedés és oldalazás után egy 13,9%-os emelkedés történt a 2020-as évben. Sőt 10 éves távlatban a forgalom a 28,6 milliárd (8137 milliárd Ft) dollárról 40,1 milliárd (11400 milliárd Ft) dollárra növekdett, ami 71,3%-os értékesítési növekedés egy olyan piacon, ahol régóta jelen vannak a cégek. Kijelenthetjük, hogy azaz az ember aki azt mondja nekünk “Telített a piac. Ez már nem érdekel senkit. Mindenki halott róla…” nincs a teljes információk birtokába, nem ismeri a hivatalos statisztikákat és nem érdemes rá hallgatni.

    Észak-Amerikában jelenleg 18 millió regisztrált taggal rendelkeznek a cégek, ami 500 ezerrel több mint 2019-ben.

    Az Egyesül Államok statisztikájáról bővebben a következő cikkünkben olvashatsz:

    13,9%-os növekedés 2020-ban az Egyesült Államokban

    Európa

    Európa

    Európa 1,6%-os forgalomnövekedéssel 36,2 milliárd dolláros éves forgalommal zárta 2020-at.

    7 országban csökkent és 25 országban növekedett a forgalom.

    A piacvezető Németország minimális 0,9%-os növekedéssel 17,967 milliárd dolláron zárta a 2020-as évet.

    A második helyen lévő Franciaországban 5,130 milliárd dollár értékben vásároltak az emberek termékeket, ezzel 3%-os csökkenést értek el.

    A harmadik helyen lévő Olaszország 3%-os mínusszal zárt, ami 2,836 milliárd dolláros forgalmat jelentett.

    Oroszország a negyedik helyen 7,1%-os növekedéssel és 2,171 milliárd dolláros forgalommal zárta 2020-at.

    Anglia és Lengyelország tudott még a milliárdos forgalmú elit klubba kerülni. Lengyelország 1,145 milliárd dolláros forgalommal és 5,5%-os növekedést, Anglia 1,054 milliárd dolláros forgalommal és 45%-os növekedést ért el  2020-ban.

    A magyar piacon (amiről a cikk legvégén külön bekezdésben olvashatsz) 7,5%-os növekedéssel 209 millió dollárral, azaz 62,7 milliárd forintos éves eladással zártak a cégek.

    125,4 millió ember a Network Marketing iparágban

    2020-ban 4,7%-os növekedés figyelhető meg a regisztrált tagok tekintetében 2019-hez képest, ezzel 125,4 millió embert tartottak nyilván a cégek. A nemek eloszlási aránya 74 % nő és 26% férfi a cégeknél.

    Eladott termékek eloszlási aránya

    Eladott termékek eloszlási aránya

    • A legtöbbet eladott termékek a Wellness kategóriába tartoznak: 36,2%
    • Kozmetika és testápolás következik: 26,2%
    • Háztartási cikkek és tartós anyagok: 14,4%
    • Ruházat és Kiegészítők: 4,7%
    • Pénzügyi Szolgáltatások: 3,8%
    • Könyvek, játékok, írószerek: 2,9%
    • Élelmiszerek és italok: 2,9%
    • Lakás kiegészítők: 2,6%
    • Segédanyagok: 2,5%
    • Egyebek: 2,6%

    Magyarország számokban

    Magyarországon a forgalom 7,5%-al növekedett 2019-hez képest és elérte a 209 millió dollárt, azaz 62,7 milliárd forintos éves eladással zártak a cégek.

    Itthon jelenleg 521701 regisztrált taggal rendelkeznek a cégek. A nemek eloszlása 63% nő és 27% férfi. A legkeresettebb termékkategóriák a wellness termékek voltak 57%-al, amelyet a kozmetika és testápolás követ 20%-os aránnyal.

    A 2020-as forgalmi adatai a Magyarországon adózó Network Marketing cégeknek

    Cégnév2019 Forgalom (nettó Ft)2020 Forgalom (nettó Ft)Változás
    1.Avon14 016 216 000 Ft0%
    2.Forever Living6 007 916 000 Ft7 522 647 000 Ft25%
    3.Amway5 268 333 000 Ft5 828 790 000 Ft11%
    4.Ökonet2 833 350 000 Ft4 525 796 000 Ft60%
    5.Oriflame3 680 696 000 Ft0%
    6.NuSkin1 997 852 000 Ft2 474 282 000 Ft24%
    7.Zepter1 990 753 000 Ft2 103 143 000 Ft6%
    8.LR Health & Beauty815 162 000 Ft1 322 307 000 Ft62%
    9.GNLD / NeoLife674 100 000 Ft802 552 000 Ft19%
    10.Herbalife631 043 000 Ft792 791 000 Ft26%
    11.NICS614 432 000 Ft783 274 000 Ft27%
    12.Sunrider697 581 000 Ft729 225 000 Ft5%
    13.HLBS601 000 000 Ft702 750 000 Ft17%
    14.Életfa Program688 396 000 Ft0%
    15.DXN591 244 000 Ft637 188 000 Ft8%
    16.Flavon Group513 996 000 Ft610 678 000 Ft19%
    17.Metabond586 825 000 Ft503 661 000 Ft-14%
    18.Morinda479 435 000 Ft0%
    19.Rain337 388 000 Ft0%
    20.Biyovis Hungary136 297 000 Ft329 860 000 Ft142%
    21.Tiens178 958 000 Ft0%
    22.Coral Club87 984 000 Ft170 598 000 Ft94%
    23.Lavylites412 600 000 Ft157 877 000 Ft-62%
    24.Innofit-Team129 642 000 Ft0%
    25.Kyäni87 651 000 Ft100 559 000 Ft15%
    26.NETWORK-POSITEAM75 715 000 Ft0%
    27.Gano Excel20 445 000 Ft20 400 000 Ft0%

    Bővebben a forgalmi adatokról ebben a cikkünkben olvashatsz:

    2020-as forgalmi adatai a Magyarországon adózó Network Marketing cégeknek

    Az országok forgalma a következőképpen alakul:

    Ország2020 Forgalom (millió $)Változás
    1USA4010013,90%
    2Kína19183-20,00%
    3Németország179670,90%
    4Korea177481,60%
    5Japán15411-3,40%
    6Brazília825210,50%
    7Malaysia697815,80%
    8Mexikó5277-2,00%
    9Franciaország5130-3,00%
    10Taiwan44625,80%
    11Kanada309226,00%
    12India301928,30%
    13Thaiföld2953-1,10%
    14Olaszország2836-6,10%
    15Oroszország21717,10%
    16Kolumbia1989-0,50%
    17Peru1956-16,50%
    18Indonézia16184,20%
    19Argentína146890,00%
    20Philippines1411-7,90%
    21Ausztrália12638,00%
    22Lengyelország11455,50%
    23Anglia105445,00%
    24Ecuador889-23,10%
    25Spanyolország8741,90%
    26Vietnám80422,40%
    27Dél-Afrika669-5,50%
    28Chile5687,20%
    29Kazahsztán42528,70%
    30Singapore41613,50%
    31Törökország4115,00%
    32Románia407-5,20%
    33Svájc40113,80%
    34Hong Kong380-1,10%
    35Bolívia37410,20%
    36Czech Rep.3497,40%
    37Ausztria3179,00%
    38Ukrajna307-8,50%
    39Portugália27113,90%
    40Svédország2340,60%
    41Magyarország2097,50%
    42Belgium2095,00%
    43Szlovákia2057,00%
    44Norvégia18713,00%
    45Hollandia14810,30%
    46Finnország143-8,80%
    47Új-Zéland1390,00%
    48Marokkó1290,00%
    49Görögország119-5,00%
    50Litvánia1109,30%
    51Dánia10110,00%
    52Bulgária940,00%
    53Izrael8715,00%
    54Lettország8510,10%
    55Uruguay752,30%
    56Észtország592,80%
    57Luxemburg480,00%
    58Horvátország440,00%
    59Írország4323,30%
    60Szlovénia2816,40%
    61UAE1926,90%
    62Málta10-7,40%
    63Ciprus97,00%
    64Venezuela

    Az európai országok listája a következőképen néz ki

    Magyarország a 41. helyen szerepel a világranglistán és a 16. helyet foglalja el az európai országok között.

    Európában magasan piacvezető Németország 17,967 milliárd dolláros éves forgalommal.

    A második helyen Franciaország található 5,130 milliárd dolláros éves forgalommal.

    A dobogó harmadik helyére Olaszország fért fel 2,836 milliárd dolláros éves forgalommal.

    Az 1 milliárd dolláros éves forgalmat még Oroszország (2,171), Lengyelország (1,145) és Anglia (1,054) érte el.

    Ország2020 Forgalom (millió $)Változás
    1Németország179670,90%
    2Franciaország5130-3,00%
    3Olaszország2836-6,10%
    4Oroszország21717,10%
    5Lengyelország11455,50%
    6Anglia105445,00%
    7Spanyolország8741,90%
    8Törökország4115,00%
    9Románia407-5,00%
    10Svájc40113,80%
    11Czech Rep.3497,40%
    12Ausztria3179,00%
    13Ukrajna307-8,50%
    14Portugália27113,90%
    15Svédország2340,60%
    16Magyarország2097,50%
    17Belgium2095,00%
    18Szlovákia2057,00%
    19Norvégia18713,00%
    20Hollandia14810,30%
    21Finnország143-8,80%
    22Görögország119-5,00%
    23Dánia10110,00%
    24Bulgária940,00%
    25Lettország8510,10%
    26Észtország592,80%
    27Litvánia480,00%
    28Luxemburg480,00%
    29Horvátország440,00%
    30Írország4323,30%
    31Szlovénia2816,40%
    32Málta10-7,40%
    33Ciprus97,00%

     

    Szólj hozzá Facebookal

    Pin It on Pinterest