A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezete (WFDSA) közzétette a 2020-as évre vonatkozó forgalmi eredményeket.

A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezetét (WFDSA)1978-ban 12 cég részvételével alapították, amely több mint 170 országban és több mint 60 regionális és helyi közvetlen értékesítési szervezeten keresztül képviseli a világ közvetlen értékesítési iparágát. A WFDSA küldetése, hogy megértést és támogatást teremtsen a közvetlen értékesítés számára világszerte. A Szövetség legfontosabb célkitűzése az etikus magatartás legmagasabb szintű elérése a globális piacon, elősegítve az érdekképviseletet azáltal, hogy partneri viszonyban áll a világ kormányzati, fogyasztói és tudományos vezetőivel, erősíti a nemzeti közvetlen eladási szövetségek irányítását, és elősegíti a közvetlen értékesítés integrációját és összehangolását.

Az értékesítési adatok nem tartalmazzák az általános forgalmi adót. A lábjegyzet kivételével az értékesítés és a független képviselők adatai az egész iparágra vonatkoznak. Az értékesítési adatok az Egyesült Államok állandó pénznemében dollárban, a 2020-as értéknek megfelelően vannak bemutatva, ezzel zárva ki a devizák változó értékeit, amivel az összehasonlíthatóságot biztosítják. A WFDSA a Nemzetközi Valutaalap átlagos éves átváltási árfolyamait használja az adatok helyi pénznemről a közös pénznemre, USA dollárra történő átszámítására.

Minden évben a WFDSA összegzi a tagjai által közölt adatokat, amelyből tiszta képet kaphatunk iparágunk statisztikáiból.

WFDSA 2020-as adatai a következőek

2020-as WFDSA riport: 179,3 milliárd dollár a globális értékesítés

2020-as WFDSA riport: 179,3 milliárd dollár a globális értékesítés

Eladási adatok évekre lebontva

Eladási adatok évekre lebontva

A 2019-es forgalom csökkenés után, ami mai árfolyam számolva 175,3 milliárd dollár volt, 2020-ban 2,3%-os átlag forgalom növekedéssel zárták cégek az évet, ami 179,3 milliárd dollárt jelentett.

Kína nélkül folyamatos növekedést tapasztalhatunk a világpiacon, ami az elmúlt 2017-2020 között átlagosan 3%-ot jelentett évente. A következő adatokból jól látható, hogy a kínai piac problémái még nem oldódtak meg, ez annak köszönhető, hogy a kínai piacra más szabályok vonatkoznak egy Network Marketing cég esetében, mint a nyugati országokban. Az esetek legnagyobb százalékában teljesen más kifizetési tervvel működnek ott a cégek. A kínai fellépésnek köszönhetően további 20%-os forgalom csökkenéssel zártak itt a cégek, ami meglátszik a globális számokon is, hiszen a 2018-as 35 milliárd éves forgalmú Kína jelenleg csak 19 milliárd dollár forgalmat produkál.

Ázsiai és csendes-óceáni régió forgalmi adatai

Ázsiai és csendes-óceáni régió forgalmi adatai

Az előző évi (2019) 10%-os mínusz után a ázsiai és csendes-óceáni régió forgalma tovább csökkent 3,6%-al, amiben Kína 20%-al, Fülöp-szigetek 7,9%-al, Thaiföld és Hong Kong 1,1%-al vette ki a részét.

India elképesztő növekedése 28,%-al tovább folytatódik, ami mellé Kazahsztán zárkózott fel 28,7%-al. Vietnámnak sikerült még 20% fölött zárnia, a maga 22,4%-val.

A 10% feletti növekedést értek el Szingapúrban (13,5%), Malajziában (15,8%), amit 8%-al Ausztrália közelített még meg.

A régióban 69 millió 550 ezer tagja van a cégeknek, ami 1 millióval több mint 2019-ben. A legtöbben Indonéziában 17 millió 570 ezren és Thaiföldön 11 millióan vannak regisztrálva.

Afrika és Közel-Kelet

Afrika és Közel-Kelet

Afrika és Közel-Kelet 1,891 milliárd dollárral vette ki a részét a globális forgalomból. A legnagyobb növekedést az Egyesült Arab Emirátusokban 26,9%-al érték el a cégek. Izrael 15%-os forgalomnövekedéssel zárta az évet.

A régióban 7 millió 628 ezer ember volt regisztrálva, ami 1,2 millióval több mint 2019-ben.

Közép és Dél-Amerika

Közép és Dél-Amerika

Közép és Dél-Amerikában a tavalyi évben 3,3%-al 21,499 milliárd dollárra nőtt a forgalom.

Argentína tovább szárnyal és 90,3%-os forgalomnövekedéssel 1,468 milliárd dollárra növelte az értékesítést, annak ellenére, hogy jelentős inflációs hatással küzdöttek. Brazília 10,5%-os emelkedéssel 8,252 milliárd dolláron zárt.

A második legerősebb piacon Mexikóban enyhe 2%-os visszaesés volt tapasztalható, ezzel 5,277 milliárd dolláros forgalmat elérve. Peru 16,5%-os, Ecuador 23,1%-os mínusszal zárta 2020-at.

Közép és Dél-Amerikában jelenleg 15,633 millió embert tartanak nyilván a cégek, ami 1,5 millió emberrel több mint 2019-ben.

Észak-Amerika

Észak-Amerika

Észak-Amerikában 17,7%-os növekedéssel 43,192 milliárdos forgalommal zártak a cégek.

Kanadában 26%-os növekedéssel 3,092 milliárd dolláron zártak a  cégek.

Az Egyesül Államok 40,1 milliárd dolláros forgalmat ért el, ami 13,9%-os forgalomnövekedést jelent. A hivatalos statisztikán jól láthatjuk, hogy a közel 100 éves múltra visszatekintő USA piacon a 2015-2020 közötti lassú növekedés és oldalazás után egy 13,9%-os emelkedés történt a 2020-as évben. Sőt 10 éves távlatban a forgalom a 28,6 milliárd (8137 milliárd Ft) dollárról 40,1 milliárd (11400 milliárd Ft) dollárra növekdett, ami 71,3%-os értékesítési növekedés egy olyan piacon, ahol régóta jelen vannak a cégek. Kijelenthetjük, hogy azaz az ember aki azt mondja nekünk “Telített a piac. Ez már nem érdekel senkit. Mindenki halott róla…” nincs a teljes információk birtokába, nem ismeri a hivatalos statisztikákat és nem érdemes rá hallgatni.

Észak-Amerikában jelenleg 18 millió regisztrált taggal rendelkeznek a cégek, ami 500 ezerrel több mint 2019-ben.

Az Egyesül Államok statisztikájáról bővebben a következő cikkünkben olvashatsz:

13,9%-os növekedés 2020-ban az Egyesült Államokban

Európa

Európa

Európa 1,6%-os forgalomnövekedéssel 36,2 milliárd dolláros éves forgalommal zárta 2020-at.

7 országban csökkent és 25 országban növekedett a forgalom.

A piacvezető Németország minimális 0,9%-os növekedéssel 17,967 milliárd dolláron zárta a 2020-as évet.

A második helyen lévő Franciaországban 5,130 milliárd dollár értékben vásároltak az emberek termékeket, ezzel 3%-os csökkenést értek el.

A harmadik helyen lévő Olaszország 3%-os mínusszal zárt, ami 2,836 milliárd dolláros forgalmat jelentett.

Oroszország a negyedik helyen 7,1%-os növekedéssel és 2,171 milliárd dolláros forgalommal zárta 2020-at.

Anglia és Lengyelország tudott még a milliárdos forgalmú elit klubba kerülni. Lengyelország 1,145 milliárd dolláros forgalommal és 5,5%-os növekedést, Anglia 1,054 milliárd dolláros forgalommal és 45%-os növekedést ért el  2020-ban.

A magyar piacon (amiről a cikk legvégén külön bekezdésben olvashatsz) 7,5%-os növekedéssel 209 millió dollárral, azaz 62,7 milliárd forintos éves eladással zártak a cégek.

125,4 millió ember a Network Marketing iparágban

2020-ban 4,7%-os növekedés figyelhető meg a regisztrált tagok tekintetében 2019-hez képest, ezzel 125,4 millió embert tartottak nyilván a cégek. A nemek eloszlási aránya 74 % nő és 26% férfi a cégeknél.

Eladott termékek eloszlási aránya

Eladott termékek eloszlási aránya

  • A legtöbbet eladott termékek a Wellness kategóriába tartoznak: 36,2%
  • Kozmetika és testápolás következik: 26,2%
  • Háztartási cikkek és tartós anyagok: 14,4%
  • Ruházat és Kiegészítők: 4,7%
  • Pénzügyi Szolgáltatások: 3,8%
  • Könyvek, játékok, írószerek: 2,9%
  • Élelmiszerek és italok: 2,9%
  • Lakás kiegészítők: 2,6%
  • Segédanyagok: 2,5%
  • Egyebek: 2,6%

Magyarország számokban

Magyarországon a forgalom 7,5%-al növekedett 2019-hez képest és elérte a 209 millió dollárt, azaz 62,7 milliárd forintos éves eladással zártak a cégek.

Itthon jelenleg 521701 regisztrált taggal rendelkeznek a cégek. A nemek eloszlása 63% nő és 27% férfi. A legkeresettebb termékkategóriák a wellness termékek voltak 57%-al, amelyet a kozmetika és testápolás követ 20%-os aránnyal.

A 2020-as forgalmi adatai a Magyarországon adózó Network Marketing cégeknek

Bővebben a forgalmi adatokról ebben a cikkünkben olvashatsz:

  Cégnév  2019 Forgalom (nettó Ft) 2020 Forgalom (nettó Ft) Változás
1. Avon 14 016 216 000 Ft 12 781 612 000 Ft -9%
2. Forever Living 6 007 916 000 Ft 7 522 647 000 Ft 25%
3. Amway 5 268 333 000 Ft 5 828 790 000 Ft 11%
4. Ökonet 2 833 350 000 Ft 4 525 796 000 Ft 60%
5. Oriflame 3 680 696 000 Ft 3 533 945 000 Ft -4%
6. HLBS  2 279 760 000 Ft 3 194 622 000 Ft 40%
7. NuSkin 1 997 852 000 Ft 2 474 282 000 Ft 24%
8. Zepter 1 990 753 000 Ft 2 103 143 000 Ft 6%
9. LR Health & Beauty 815 162 000 Ft 1 322 307 000 Ft 62%
10. Életfa Program 688 396 000 Ft 872 621 000 Ft 27%
11. GNLD / NeoLife 674 100 000 Ft 802 552 000 Ft 19%
12. Herbalife 631 043 000 Ft 792 791 000 Ft 26%
13. NICS 614 432 000 Ft 783 274 000 Ft 27%
14. Sunrider 697 581 000 Ft 729 225 000 Ft 5%
15. DXN  591 244 000 Ft 637 188 000 Ft 8%
16. Flavon Group 513 996 000 Ft 610 678 000 Ft 19%
17. doTERRA   583 246 000 Ft  
18. Metabond 586 825 000 Ft 503 661 000 Ft -14%
19. Morinda 479 435 000 Ft 479 435 000 Ft 0%
20. Rain 337 388 000 Ft 337 388 000 Ft 0%
21. Biyovis Hungary 136 297 000 Ft 329 860 000 Ft 142%
22. Tiens 178 958 000 Ft 201 254 000 Ft 12%
23. Coral Club 87 984 000 Ft 170 598 000 Ft 94%
24. Lavylites 412 600 000 Ft 157 877 000 Ft -62%
25. Innofit-Team 129 642 000 Ft 155 829 000 Ft 20%
26. Kyäni 87 651 000 Ft 100 559 000 Ft 15%
27. NETWORK-POSITEAM  75 715 000 Ft 63 291 000 Ft -16%
28. Gano Excel 20 445 000 Ft 20 400 000 Ft 0%
29. PM-International   16 066 000 Ft  

2020-as forgalmi adatai a Magyarországon adózó Network Marketing cégeknek

Az országok forgalma a következőképpen alakul:

  Ország 2020 Forgalom (millió $) Változás
1 USA 40100 13,90%
2 Kína 19183 -20,00%
3 Németország 17967 0,90%
4 Korea 17748 1,60%
5 Japán 15411 -3,40%
6 Brazília 8252 10,50%
7 Malaysia 6978 15,80%
8 Mexikó 5277 -2,00%
9 Franciaország 5130 -3,00%
10 Taiwan 4462 5,80%
11 Kanada 3092 26,00%
12 India 3019 28,30%
13 Thaiföld 2953 -1,10%
14 Olaszország 2836 -6,10%
15 Oroszország 2171 7,10%
16 Kolumbia 1989 -0,50%
17 Peru 1956 -16,50%
18 Indonézia 1618 4,20%
19 Argentína 1468 90,00%
20 Philippines 1411 -7,90%
21 Ausztrália 1263 8,00%
22 Lengyelország 1145 5,50%
23 Anglia 1054 45,00%
24 Ecuador 889 -23,10%
25 Spanyolország 874 1,90%
26 Vietnám 804 22,40%
27 Dél-Afrika 669 -5,50%
28 Chile 568 7,20%
29 Kazahsztán 425 28,70%
30 Singapore 416 13,50%
31 Törökország 411 5,00%
32 Románia 407 -5,20%
33 Svájc 401 13,80%
34 Hong Kong 380 -1,10%
35 Bolívia 374 10,20%
36 Czech Rep. 349 7,40%
37 Ausztria 317 9,00%
38 Ukrajna 307 -8,50%
39 Portugália 271 13,90%
40 Svédország 234 0,60%
41 Magyarország 209 7,50%
42 Belgium 209 5,00%
43 Szlovákia 205 7,00%
44 Norvégia 187 13,00%
45 Hollandia 148 10,30%
46 Finnország 143 -8,80%
47 Új-Zéland 139 0,00%
48 Marokkó 129 0,00%
49 Görögország 119 -5,00%
50 Litvánia 110 9,30%
51 Dánia 101 10,00%
52 Bulgária 94 0,00%
53 Izrael 87 15,00%
54 Lettország 85 10,10%
55 Uruguay 75 2,30%
56 Észtország 59 2,80%
57 Luxemburg 48 0,00%
58 Horvátország 44 0,00%
59 Írország 43 23,30%
60 Szlovénia 28 16,40%
61 UAE 19 26,90%
62 Málta 10 -7,40%
63 Ciprus 9 7,00%
64 Venezuela    

Az európai országok listája a következőképen néz ki

Magyarország a 41. helyen szerepel a világranglistán és a 16. helyet foglalja el az európai országok között.

Európában magasan piacvezető Németország 17,967 milliárd dolláros éves forgalommal.

A második helyen Franciaország található 5,130 milliárd dolláros éves forgalommal.

A dobogó harmadik helyére Olaszország fért fel 2,836 milliárd dolláros éves forgalommal.

Az 1 milliárd dolláros éves forgalmat még Oroszország (2,171), Lengyelország (1,145) és Anglia (1,054) érte el.

  Ország 2020 Forgalom (millió $) Változás
1 Németország 17967 0,90%
2 Franciaország 5130 -3,00%
3 Olaszország 2836 -6,10%
4 Oroszország 2171 7,10%
5 Lengyelország 1145 5,50%
6 Anglia 1054 45,00%
7 Spanyolország 874 1,90%
8 Törökország 411 5,00%
9 Románia 407 -5,00%
10 Svájc 401 13,80%
11 Czech Rep. 349 7,40%
12 Ausztria 317 9,00%
13 Ukrajna 307 -8,50%
14 Portugália 271 13,90%
15 Svédország 234 0,60%
16 Magyarország 209 7,50%
17 Belgium 209 5,00%
18 Szlovákia 205 7,00%
19 Norvégia 187 13,00%
20 Hollandia 148 10,30%
21 Finnország 143 -8,80%
22 Görögország 119 -5,00%
23 Dánia 101 10,00%
24 Bulgária 94 0,00%
25 Lettország 85 10,10%
26 Észtország 59 2,80%
27 Litvánia 48 0,00%
28 Luxemburg 48 0,00%
29 Horvátország 44 0,00%
30 Írország 43 23,30%
31 Szlovénia 28 16,40%
32 Málta 10 -7,40%
33 Ciprus 9 7,00%

 

Szólj hozzá Facebookal

Pin It on Pinterest