Az Amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (továbbiakban FTC) felhívja a vállalkozások figyelmét arra, hogy a valótlan pénzkereseti adatok bemutatása polgár jogi szankciókhoz vezethetnek és súlyos büntetésekkel járhatnak mind a hagyományos cégek, mint pedig a Network Marketing cégek, illetve az azokat képviselő független partnerek számára is.

    Mivel a világjárvány sok embert súlyos pénzügyi nehézségekbe sodort, a pénzszerzéskereseti lehetőségek bemutatása elszaporodott, és kiemelt figyelmet kaptak az ilyen típusú cégek. Az FTC több mint 1100 pénzkereset lehetőséget biztosító vállalkozást figyelmeztetett arra, hogy ha megtévesztik vagy félrevezetik a fogyasztókat a várható havi bevételekkel kapcsolatban, az FTC nem fog habozni, hogy megtegye a jogi lépéseket velük szemben.

    Az FTC figyelmeztet minden ilyen jellegű céget és személyt, legyen az hagyományos vállalkozás, Network Marketing cég, pénzkereseti tréning áruló személy, „siker coach”, akik titkokat ígérnek arról, hogyan lehet valaki gazdag, ha az ő módszerüket követik, hogy valótlan pénzkereseti adatokat nem mutathatnak be és nem bombázhatják olyan ajánlatokkal az amerikai polgárokat, hogy milliomos leszel.

    A közösségi média térnyerése elmosta a határvonalat az autentikus tartalom és a reklám között, ami a megtévesztő ajánlások robbanásszerű növekedéséhez vezetett az egész piacon. A hamis online vélemények és más megtévesztő ajánlások gyakran az online világban népszerűsítik a termékeket. Következésképpen az FTC most a Büntetés-végrehajtási Hatóság segítségével emlékezteti a hirdetőket a törvények betartására, és felhívja a figyelmet a cégek, személyek esetében a törvény megszegéséről. Azzal,  hogy több mint 1100 vállalatnak küldött értesítést a büntetési tételekről , az ügynökség szólt nekik, hogy polgári jogi szankciókra számítsanak, akár szabálysértésenként 43 792 dollárig –, ha tevékenységük ellentétes az FTC felhívásával.

    „A hamis vélemények, ígéretek és ajánlások formái megtévesztik a fogyasztókat, és aláássák a becsületes vállalkozásokat” – mondta Samuel Levine, az FTC Fogyasztóvédelmi Hivatalának igazgatója. „A hirdetők büntetésre számítsanak, ha ilyen megtévesztő gyakorlat folytatnak.”

    A Büntetés-végrehajtás lehetővé teszi az FTC Fogyasztóvédelmi Hivatalának, hogy polgári jogi szankciókat kérjen az olyan társasággal és személlyel szemben, amelyről tudja, hogy az FTC jogellenesnek találta.

    A cégeknek kiküldött értesítés számos olyan gyakorlatot vázol fel, amelyeket az FTC a korábbi közigazgatási ügyekben tisztességtelennek vagy megtévesztőnek ítélt. Ide tartoznak többek között, de nem kizárólag: harmadik fél jóváhagyásának valótlan állítása; hamis bemutatása a jelenlegi vagy közelmúltbeli felhasználó véleményének; megtévesztő teljesítménykövetelések megfogalmazására; egy támogatóval való váratlan anyagi kapcsolat felfedésének elmulasztása; és annak hamis bemutatása egy támogató tapasztalatai a fogyasztók tipikus vagy hétköznapi tapasztalatait tükrözi.

    Az értesítésben részesülő vállalatok, nagyvállalatok, vezető hirdetők, vezető kiskereskedők, fogyasztói termékekkel foglalkozó vezető cégek és nagyobb reklámügynökségek sorát képviselik.

    Mi a teendő most?

    Kevin Thompson híres MLM ügyvéd oldalán olvasható állásfoglalás szerint a legegyszerűbb megoldás az, ha teljes mértékben tartózkodunk a havi jövedelemek bemutatásától. Tapasztalatai szerint ez egy vállalhatatlan ígéret egy új ember felé, hiszen nem tudjuk garantálni, hogy ő is ennyit fog keresni az üzletből. Három dolgot tehetünk:

    1. Új résztvevő belépésekor a pontos jövedelmi adatokat osszuk meg vele, aminek tartalmaznia kell az ÖSSZES regisztrált tag valódi átlagkeresetét. Ezeknek a bevételeknek nem lehet egyszerűen alacsony és magas értéke.
    2. A belépéskor MINDEN új résztvevő a wboldalon fogadja el egy négyzet kipipálásval, vagy írásban erősítse meg, hogy ezt az átlagkereset-információt közölték velük, és egyetért azzal, hogy még kemény munkával sem garantálható ez a bevétel, és kockázatok vannak az üzlet felépülése közben.
    3. Tájékoztasson hírlevélben MINDEN tagot a megfelelő képzési információkkal.  A legtöbb jövedelem ígéret a közösségi médián keresztül terjed, akár Facebookon, Twitteren vagy más módon. Nagyon fontos, hogy (a) figyelje a saját szakterületének posztjait, és a tagok is figyeljenek másokra. Fontolja meg egy „forró vonal létrehozását, ahol vévtelenül „bejelenthető” egy céges jogsértés. Biztosítson egy linket, amely egy oylan oldalra mutat, ahol pontosan látható az átlagkeresetet, és megtanítja a forgalmazókat, hogyan és mikor használják azt.

    Jelen pillanatban ezek a szabályok és iránymutatások Ameikában érvényesek, de általában rövid időn belül hasonló intézkedéseket hoznak az európai szervezetek is. Érdemes odafigyelni ezekre, ha az amerikai piacon van csapatunk vagy arra felé szeretnénk terjeszkedni.

    Forrás:

    Szólj hozzá Facebookal

    Pin It on Pinterest