Töretlen népszerűségnek örvendenek a cégek az Egyesült Államokban, amit a Network Marketing hazájának szoktunk nevezni, hiszen azt láthatjuk, hogy a tavalyi 2021-es évben 6,4%-os növekedést értek el.
Kijelenthetjük, hogy azaz az ember aki azt mondja nekünk “Telített a piac. Ez már nem érdekel senkit. Mindenki hallott róla…” nincs a teljes információk birtokába, nem ismeri a hivatalos statisztikákat, hiszen a koronavírusos helyzet ellenére a forgalom emelkedés nem állt le ezen a közel 100 éves piacon.
A hivatalos statisztikán jól láthatjuk, hogy az USA piacon a 2011-2021 között folyamatos emelkedés volt. Az elmúlt tíz évben a forgalom 29,9 milliárd dollárról (10934 milliárd Ft) 42,7 milliárd dollárra (15693 milliárd Ft) emelkedett, ami 43%-os bővülést jelent.
A termékkategóriák értékesítési eloszlásában magasan vezetnek a wellness termékek, melyeket a szolgáltatások követnek. A harmadik helyen az otthoni és családi tartós fogyasztási cikkek vannak, ami mögött a testápolási termékek helyezkednek el. Végül a ruházati termékek jön a sorban, amit a szabadidős/ képzési cikkek követnek. Ebből a statizstikából azt lehet kiolvasni, hogy milyen termékekre van igazán igény a mai piacon, ezért ha olyan cég forgalmazói vagyunk akik ezen a területen működnek hosszútávon tudunk sikeresek lenni egy stabil üzletet felépítve.
A demográfiai adatokból jól látszik, hogy a cégeknél 76%-ban nők és 24%-ban férfiak regisztrálnak. A 35-54 éves korosztály össesen 49%-ban van jelen a Network Marketingben, akik a legszélesebb réteget alkotják. A 25-34 és az 55-64 év közöttiek szinte százalékra pontosan vannak jelen ezen a területen. A 65+ korosztály 10%-ban található meg, míg a 25 év alattiak mindössze 6%-os eloszlási arányban regisztrálnak. Ha megfigyeljük ezt a statisztikát akkor, jól kitudjuk találni a célcsoportunkat és azta réteget akikre érdemes összpontosítani.
A statisztikákból látszik, hogy rengeteg ember, pontosan 44,6 millió elsőbbségi vásárló vagy diszkont vásárló a cégeknél, ami 7,2%-al több mint 2020-ban. Összesen 35,7 millió elsőbbségi vásárló van nyilvántartva a Network Marketing cégeknél az USA-ban. 8,9 millióan diszkont vásárlónak minősülnek, akik nagyobb kedvezménnyel jutnak hozzá a termékekhez, de nem érdekli őket a hálózatépítés.
7,3 millió regisztrált üzleti partner van a cégeknél, ami egy minimális csökkenést jelent, de ebbő 500 ezren teljes munkaidőben, azaz heti 30 óránál több időben foglalkoznak az Egyesült Államokban a közvetlen értékesítéssel.
6,8 millióan részmunkaidőben, azaz kevesebb mint heti 30 órát foglalkoznak valamelyik céggel, ezzel egészítve ki a családi költségvetést havi pár száz – pár ezer dollár bevétellel.
A statisztikából azt láthatjuk, hogy egy forgalmazóra kb. 5 fogyasztó jut.
Hamarosan érkeznek a globális forgalmi statisztikák is, melyek betekintést adnak a világ és a magyar piac rejtelmeibe.