Az Egyesült Államok Közvetlen Értékesítési Szövetsége (DSA) közzétette a 2022-es forgalmi adatokat, ami 40,5 milliárd dollár volt Amerikában. Ez azt jelenti, hogy enyhe 5,1%-os forgalom csökkenés történt a 2021-es 42,7 milliárd dolláros forgalomhoz képest.
A hivatalos statisztikán jól láthatjuk, hogy az USA piacon a 2011-2021 között folyamatos emelkedés volt. Az elmúlt tíz évben a forgalom 29,9 milliárd dollárról (10934 milliárd Ft) 42,7 milliárd dollárra (15693 milliárd Ft) emelkedett, ami 43%-os bővülést jelent. A tavalyi évben egy enyhe 5,1%-os korrekció történt és így a forgalom 40,5 milliárd dollárra (13840 milliárd Ft) csökkent.
A termékkategóriák értékesítési eloszlásában 34,7 %-al vezetnek a wellness termékek, melyeket a erős növekedéssel a szolgáltatások követnek 30,7%-al. A harmadik helyen az otthoni és családi tartós fogyasztási cikkek vannak 16,15-on. Mögöttük a testápolási termékek helyezkednek el 10,7%-al. Végül a ruházati termékek jön a sorban, amit a szabadidős/ képzési cikkek követnek.
8%-os csökkenést mutatnak a cégeknél regisztrált elsőbbségi vásárlók vagy diszkont vásárlók az előző évhez képest a cégeknél. Összesen 33,1 millió elsőbbségi vásárló van nyilvántartva a Network Marketing cégeknél az USA-ban. 7,9 millióan diszkont vásárlónak minősülnek, akik nagyobb kedvezménnyel jutnak hozzá a termékekhez, de nem érdekli őket a hálózatépítés.
6,7 millió regisztrált üzleti partner van a cégeknél, ami 8%-os csökkenést jelent az előző évhez képest. Ebből 500 ezren teljes munkaidőben, azaz heti 30 óránál több időben foglalkoznak az Egyesült Államokban a közvetlen értékesítéssel.
6,2 millióan részmunkaidőben, azaz kevesebb mint heti 30 órát foglalkoznak valamelyik céggel, ezzel egészítve ki a családi költségvetést havi pár száz – pár ezer dollár bevétellel.
A statisztikából azt láthatjuk, hogy egy forgalmazóra kb. 5 fogyasztó jut.
A demográfiai adatokból jól látszik, hogy a cégeknél 75%-ban nők és 25%-ban férfiak regisztrálnak. A 35-54 éves korosztály össesen 50%-ban van jelen a Network Marketingben, akik a legszélesebb réteget alkotják. A 25-34 és az 55-64 év közöttiek szinte azonos mennyiségben vannak jelen ezen a területen. A 65+ korosztály 11%-ban található meg, míg a 25 év alattiak mindössze 6%-os eloszlási arányban regisztrálnak. Ha megfigyeljük ezt a statisztikát akkor, jól kitudjuk találni a célcsoportunkat és azt a réteget akikre érdemes összpontosítani.
„A közvetlen értékesítés továbbra is virágzik az Egyesült Államokban, ahol a technológiai innováció, a termékfejlesztés, a vállalkozói ismeretek oktatása és a fogyasztóvédelem továbbra is a legfontosabb napirendi pontok maradtak a DSA-tagok számára” – mondta Joseph N. Mariano, a DSA elnöke és vezérigazgatója. „Bár a csatorna összesített bevétele némileg csökkent tavaly, továbbra is magasabb, mint a 2019-es pandémia előtti bevétel.”
Hamarosan érkeznek a globális forgalmi statisztikák is, melyek betekintést adnak a világ és a magyar piac rejtelmeibe.