A közösségi média platformok a trendek zászlóshajói lettek, és a látszólag jelentéktelen pillanatok helyett közös digitális kultúrákat hoznak létre, akár a nemzetközi határokon is átnyúlva.

    „Vajon mi lesz 2024-ben?” – az Instagram felmérést végzett az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Brazíliában, Indiában és Dél-Koreában, hogy megvizsgálja a Z generáció számára legfontosabb problémákat és trendeket.

    A felmérés eredménye szerint az önfejlesztés, a fejlődés és a fenntarthatóság a legfontosabb prioritások, amit az Instagram a „Z generáció növekedési korszakaként” jellemez. Sok résztvevő azt mondta, hogy 2024 lesz az az év, amikor edzettek lesznek, egészségesen táplálkoznak és új karriert fedeznek fel. Valójában minden harmadik Z generációs válaszadó úgy gondolja, hogy az önfoglalkoztatás a legjobb módja a gazdagság elérésének.

    Mivel a márkák igyekeznek tőkét kovácsolni ezekből a fiatal fogyasztókból, befektetőkből és alkalmazottakból, fontos szem előtt tartani, hogy a közösség szokásai is átalakulnak ebben a demográfiai helyzetben. A romantikus párkapcsolatok ritkábban fordulnak elő, a válaszadók 63%-a szinglinek írta le kapcsolati státuszát, és a közösségi média gyorsan válik az uralkodó interakcióikká. Valójában a Pew Research ezen a héten kijelentette, hogy a 13-17 éves amerikai tinédzserek csaknem fele (46%) számol be arról, hogy szinte folyamatosan „online van” – ez a duplája annak, amit egy évtizeddel ezelőtt a tizenéves korosztály az interneten töltött.

    A legfiatalabb fogyasztók megváltoztatják a piacot. Inkább a fenntartható vásárlást részesítik előnyben, a régi és takarékos ruházatot választják az új helyett; felelősen fogyasztanak (45%-a érdeklődik a vegán termékek iránt); és elvárják, hogy az általuk vásárolt márkák relevánsak legyenek.

    Amit az Instagram „The Top 5 Icks”-nek (ez az az 5 dolog amitől a hátadon feláll a szőr, annyira nem szereted) nevez az összes vizsgált országban az első két helyen az elavult/régi posztok vagy a nem vicces mémek közzététele áll.

    A vállalatoknak most lépéseket kell tenniük, hogy olyan stratégiákat alakítsanak ki, amelyek tükrözik ezeket a prioritásokat. Azok, akik nem veszik figyelembe ezeket a trendeket, megkockáztathatják, hogy maguk is rossz mémé váljanak.

    Forrás: DSN

    Szólj hozzá Facebookal

    Pin It on Pinterest