A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezete (WFDSA) közzétette a 2021-es évre vonatkozó forgalmi eredményeket.

    A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezetét (WFDSA)1978-ban 12 cég részvételével alapították, amely több mint 170 országban és több mint 60 regionális és helyi közvetlen értékesítési szervezeten keresztül képviseli a világ közvetlen értékesítési iparágát. A WFDSA küldetése, hogy megértést és támogatást teremtsen a közvetlen értékesítés számára világszerte. A Szövetség legfontosabb célkitűzése az etikus magatartás legmagasabb szintű elérése a globális piacon, elősegítve az érdekképviseletet azáltal, hogy partneri viszonyban áll a világ kormányzati, fogyasztói és tudományos vezetőivel, erősíti a nemzeti közvetlen eladási szövetségek irányítását, és elősegíti a közvetlen értékesítés integrációját és összehangolását.

    Az értékesítési adatok nem tartalmazzák az általános forgalmi adót. A lábjegyzet kivételével az értékesítés és a független képviselők adatai az egész iparágra vonatkoznak. Az értékesítési adatok az Egyesült Államok állandó pénznemében dollárban, a 2021-es értéknek megfelelően vannak bemutatva, ezzel zárva ki a devizák változó értékeit, amivel az összehasonlíthatóságot biztosítják. A WFDSA a Nemzetközi Valutaalap átlagos éves átváltási árfolyamait használja az adatok helyi pénznemről a közös pénznemre, USA dollárra történő átszámítására.

    Minden évben a WFDSA összegzi a tagjai által közölt adatokat, amelyből tiszta képet kaphatunk iparágunk statisztikáiból.

    WFDSA 2021-es adatai a következőek

    2021-es WFDSA riport: 186,1 milliárd dollár a globális értékesítés

    2021-es WFDSA riport: 186,1 milliárd dollár a globális értékesítés

    Eladási adatok évekre lebontva

    Eladási adatok évekre lebontva

    A cégek 2020-ban 2,3%-os átlag forgalom növekedéssel zárták az évet, ami 183,3 milliárd dollárt jelentett. Ezt a forgalmat tovább tudták növelni 2021-ben és 186,1 milliárd dollárt forgalmaztak, ami 1,5%-os forgalom növekedést jelent az előző évhez képest.

    Kína nélkül folyamatos növekedést tapasztalhatunk a világpiacon, ami az elmúlt 2018-2021 között átlagosan 3,8%-ot jelentett évente. A következő adatokból jól látható, hogy a kínai piac problémái még nem oldódtak meg, ez annak köszönhető, hogy a kínai piacra más szabályok vonatkoznak egy Network Marketing cég esetében, mint a nyugati országokban. Az esetek legnagyobb százalékában teljesen más kifizetési tervvel működnek ott a cégek. A kínai fellépésnek köszönhetően további 12,5%-os forgalom csökkenéssel 17,9 milliárd dolláros forgalommal zártak itt a cégek. 2018-as 35 milliárd dolláros éves forgalom óta kormányzati nyomásra a kínai piac elvesztette forgalma 50%-át.

    2021. Ázsiai és csendes-óceáni régió forgalmi adatai

    2021. Ázsiai és csendes-óceáni régió forgalmi adatai

    Az ázsiai és csendes-óceáni régió forgalma tovább csökkent 2,2%-al, amiben Kína 12,5%-al, Új Zéland 19,6%-al, Indonézia 6,8%-al, Fülöp szigetek és Japán 5-5%-al, valamint Thaiföld 7,9%-al vette ki a részét.

    India elképesztő növekedése 7,7%-al tovább folytatódik, ami mellé Vietnám 14,2%-al, Szingapúr 14%-al és Tajvan 4%-al zárkózott fel.

    A régióban 74 millió 527 ezer tagja van a cégeknek, ami 5 millió fővel több mint 2020-ban. A legtöbben Indonéziában 17 millió 240 ezren, Indiában és Thaiföldön 11 millióan vannak regisztrálva.

    2021. Afrika és Közel-Kelet

    2021. Afrika és Közel-Kelet

    Afrika és Közel-Kelet 1,781 milliárd dollárral vette ki a részét a globális forgalomból, ami 10%-os csökkenés az előző évhez képest. A legnagyobb növekedést az Egyesült Arab Emirátusokban 53,9%-al érték el a cégek.

    Izrael 20%-os csökkenéssel zárta az évet.

    A régióban 5 millió 484 ezer ember volt regisztrálva, ami 1 millióval kevesebb mint 2020-ban.

    2021. Közép és Dél-Amerika

    2021. Közép és Dél-Amerika

    Közép és Dél-Amerikában a tavalyi évben 3,5%-al 14,896 milliárd dollárra nőtt a forgalom.

    Argentína tovább szárnyal és 50,1%-os forgalomnövekedéssel 1,636 milliárd dollárra növelte az értékesítést, annak ellenére, hogy jelentős inflációs hatással küzdöttek.

    Mexikóban 3,5%-os növekedés volt tapasztalható, ezzel 5,788 milliárd dolláros forgalmat elérve. Peru 22,4%-os, Kolumbia 25,6%-os plusszal zárta 2021-es évet.

    Brazília 10,0%-os csökkenéssel 7,048 milliárd dolláron zárt.

    Közép és Dél-Amerikában jelenleg 14,896 millió embert tartanak nyilván a cégek 2021-ben.

    2021. Észak-Amerika

    2021. Észak-Amerika

    Észak-Amerikában 5,9%-os növekedéssel 45,969 milliárdos forgalommal zártak a cégek.

    Kanadában számottevően nem változott a forgalom, ezért 3,299 milliárd dolláron zártak a  cégek.

    Az Egyesül Államok 45,969 milliárd dolláros forgalmat ért el, ami 5,9%-os forgalomnövekedést jelent. A hivatalos statisztikán jól láthatjuk, hogy a közel 100 éves múltra visszatekintő USA piacon 2018 és 2021 között átlag 6,5%-os éves növekedés volt. Sőt kicsivel több mint 10 éves távlatban a forgalom a 28,6 milliárd (10700 milliárd Ft) dollárról 45,969 milliárd (17280 milliárd Ft) dollárra növekdett, egy olyan piacon, ahol régóta jelen vannak a cégek.

    Észak-Amerikában jelenleg 17,538 millió regisztrált taggal rendelkeznek a cégek.

    Az Egyesül Államok statisztikájáról bővebben a következő cikkünkben olvashatsz:

    6,4%-os növekedés 2021-ben az Egyesült Államokban

    2021. Európa

    2021. Európa

    Európa 2,8%-os forgalomnövekedéssel 38,408 milliárd dolláros éves forgalommal zárta 2021-et.

    8 országban csökkent és 27 országban növekedett a forgalom.

    A piacvezető Németország 1,9%-os növekedéssel 18.959 milliárd dolláron zárta a 2021-es évet.

    A második helyen lévő Franciaországban 5,419 milliárd dollár értékben vásároltak az emberek termékeket, ezzel 2%-os növekedést értek el.

    A harmadik helyen lévő Olaszország 6,4%-os plusszal zárt, ami 3,126 milliárd dolláros forgalmat jelentett.

    Oroszország a negyedik helyen 4%-os csökkenéssel és 2,040 milliárd dolláros forgalommal zárta 2021-et.

    Anglia és Lengyelország tudott még a milliárdos forgalmú elit klubba kerülni. Lengyelország 1,277 milliárd dolláros forgalommal és 10,4%-os növekedéssel, Anglia 1,165 milliárd dolláros forgalommal és 3,1%-os növekedéssel zárta 2021-et.

    A magyar piacon (amiről a cikk legvégén külön bekezdésben olvashatsz) 8,3%-os növekedéssel 230 millió dollárral, azaz 86,7 milliárd forintos éves eladással zártak a cégek.

    128,1 millió ember a Network Marketing iparágban

    2021-ben 2,1%-os növekedés figyelhető meg a regisztrált tagok tekintetében 2020-hoz képest, ezzel 128,1 millió embert tartottak nyilván a cégek. A nemek eloszlási aránya 74 % nő és 26% férfi a cégeknél.

    2021. Eladott termékek eloszlási aránya

    2021. Eladott termékek eloszlási aránya

    • A legtöbbet eladott termékek a Wellness kategóriába tartoznak: 34,8%
    • Kozmetika és testápolás következik: 24,5%
    • Háztartási cikkek és tartós anyagok: 16%
    • Ruházat és Kiegészítők: 4,5%
    • Pénzügyi Szolgáltatások: 4%
    • Könyvek, játékok, írószerek: 3,2%
    • Lakás kiegészítők: 2,9%
    • Élelmiszerek és italok: 2,8%
    • Segédanyagok: 1,5%
    • Egyebek: 3,7%

    Magyarország számokban

    Magyarországon a forgalom 8,3%-al növekedett 2020-hoz képest és elérte a 230 millió dollárt, azaz 86,7 milliárd forintos éves eladással zártak a cégek.

    Itthon jelenleg 478922 regisztrált taggal rendelkeznek a cégek, ami kis mértékű csökkenés az előző véhze képest. A nemek eloszlása 63% nő és 27% férfi. A legkeresettebb termékkategóriák a wellness termékek voltak 57%-al, amelyet a kozmetika és testápolás követ 20%-os aránnyal.

    A 2021-es forgalmi adatai a Magyarországon adózó Network Marketing cégeknek

    Cégnév2019 Forgalom (nettó Ft)2020 Forgalom (nettó Ft)2021 Forgalom (nettó Ft)Változás
    1.Avon14 016 216 000 Ft12 781 612 000 Ft12 781 612 000 Ft0%
    2.Forever Living6 007 916 000 Ft7 522 647 000 Ft6 801 827 000 Ft-10%
    3.Amway5 268 333 000 Ft5 828 790 000 Ft5 422 715 000 Ft-7%
    4.Ökonet2 833 350 000 Ft4 525 796 000 Ft5 353 792 000 Ft18%
    5.Oriflame3 680 696 000 Ft3 533 945 000 Ft3 533 945 000 Ft0%
    6.HLBS2 279 760 000 Ft3 194 622 000 Ft3 194 622 000 Ft0%
    7.NuSkin1 997 852 000 Ft2 474 282 000 Ft2 722 422 000 Ft10%
    8.Zepter1 990 753 000 Ft2 103 143 000 Ft2 175 725 000 Ft3%
    9.LR Health & Beauty815 162 000 Ft1 322 307 000 Ft1 704 190 000 Ft29%
    10.Életfa Program688 396 000 Ft872 621 000 Ft816 360 000 Ft-6%
    11.GNLD / NeoLife674 100 000 Ft802 552 000 Ft789 119 000 Ft-2%
    12.NICS614 432 000 Ft783 274 000 Ft788 916 000 Ft1%
    13.Herbalife631 043 000 Ft792 791 000 Ft760 541 000 Ft-4%
    14.Sunrider697 581 000 Ft729 225 000 Ft708 101 000 Ft-3%
    15.DXN591 244 000 Ft637 188 000 Ft607 597 000 Ft-5%
    16.doTERRA583 246 000 Ft583 246 000 Ft0%
    17.Flavon Group513 996 000 Ft610 678 000 Ft550 916 000 Ft-10%
    18.Morinda479 435 000 Ft479 435 000 Ft419 761 000 Ft-12%
    19.Metabond586 825 000 Ft503 661 000 Ft401 367 000 Ft-20%
    20.Rain337 388 000 Ft337 388 000 Ft337 388 000 Ft0%
    21.Biyovis Hungary136 297 000 Ft329 860 000 Ft329 860 000 Ft0%
    22.Coral Club87 984 000 Ft170 598 000 Ft302 093 000 Ft77%
    23.Tiens178 958 000 Ft201 254 000 Ft182 735 000 Ft-9%
    24.Innofit-Team129 642 000 Ft155 829 000 Ft165 604 000 Ft6%
    25.Lavylites412 600 000 Ft157 877 000 Ft157 877 000 Ft0%
    26.Kyäni87 651 000 Ft100 559 000 Ft85 459 000 Ft-15%
    27.NETWORK-POSITEAM75 715 000 Ft63 291 000 Ft63 291 000 Ft0%
    28.Gano Excel20 445 000 Ft20 400 000 Ft21 900 000 Ft7%
    29.PM-International16 066 000 Ft11 776 000 Ft-27%

    Bővebben a forgalmi adatokról ebben a cikkünkben olvashatsz:

    2021-es forgalmi adatai a Magyarországon adózó Network Marketing cégeknek

     

    Szólj hozzá Facebookal

    Pin It on Pinterest