Stanka Šeminská – Független Senior National Sales Director a Mary Kay vállalatnál
Stanka 21 éve ismeri a Mary Kay vállalatot és építi az üzletet, ahol az egyik legnagyobb vezetővé vált. Szlovákiában lakik és gőzerővel dolgozik a magyarországi piacnyitáson. Ennek apropóján beszélgettünk, hogy mi az ő sikerének a titka és mit gondol a magyar piac lehetőségeiről.
Hogyan kerültél kapcsolatba a Mary Kay vállalattal? Ki hívott meg először?
Mary Kay-jel először a szülési szabadságom alatt találkoztam, amikor azon töprengtem, mit csináljak majd ezután. Nem akartam visszamenni személyzeti vezetőként a munkahelyemre, mert nagyon sok időt vett volna el. Ezért kerestem egy olyan üzleti lehetőséget, ahol magamnak oszthatom be az időmet, összeegyeztetve a karriert a családdal. A Mary Kay-jel való vállalkozás minden olyan lehetőséget megadott számomra, amit kerestem, szabadságot, függetlenséget és teret a fejlődésemhez.
Láttam a Mary Kay hirdetését és közvetlenül felvettem a kapcsolatot a vállalattal. Ezután megbeszéltünk egy találkozót egy független sales directorral, aki megtartotta az első Szépségórát, és regisztrált a vállalathoz.
Mit gondoltál a közvetlen értékesítésről a Mary Kay előtt? Egyáltalán ismerted ezt a fajta értékesítési módot?
Meg kell mondanom, hogy eleinte nem úgy láttam magam, mint akinek szolgáltatásokat kellene nyújtania más hölgyeknek. Nagyon introvertált voltam és nem bíztam magamban. Azonban nagyon szerettem volna sikeres lenni a Mary Kay-nél és leküzdeni korlátaimat.
Nemcsak a képességeimen dolgoztam, hogy a lehető legjobban érvényesítsem a termékek iránti lelkesedésemet és a Mary Kay-nél rejlő lehetőségeket, hanem a személyes fejlődésemen is.
Mitől különlegesek a termékeitek?
Független értékelések szerint a Mary Kay márka 2023-ban a világ TOP 1-jévé vált a bőrápolás és a dekorkozmetikumok közvetlen értékesítésében. Ez a legjobb bizonyítéka vállalatunk és termékeink minőségének és kiválóságának, amelyeket a hölgyek világszerte nagyra értékelnek. Az MK saját laboratóriummal, több mint 1600 szabadalommal, saját kutatóközponttal és több tucat szakértővel rendelkezik, akik folyamatosan újítják és fejlesztik a termékeinket a modern hölgyek igényei szerint.
Személy szerint számomra márkánk egyedisége az általa kínált lehetőséggel is összefügg, amely hölgyek millióinak életét javítja és változtatja meg szerte a világon.
Hogyan kezdted felépíteni a vállalkozásodat? (Milyen volt a kezdet a Mary Kay-jel való üzletépítés?)
A környezetem kezdetben egyáltalán nem lelkesedett azon a döntésemért, hogy az MK-nél dolgozom. Szerettek volna lebeszélni arról, hogy ne itt kamatoztassam a végzettségeimet, tapasztalataimat, amivel személyzeti vezetőként is érvényesültem. Amikor azonban elolvastam az alapítónk,Mrs. Mary Kay Ash könyvét, megértettem, hogy ez a munka az én küldetésem lesz. Az értékeken – hit – család – karrier és a „Bánj másokkal úgy, ahogy szeretnéd, hogy veled bánjanak” aranyszabályra épülő vállalat számomra megadta mindazt, amit addig a munkában kerestem. Mindig is nagyon erős volt nálam a „miért” akarok a Mary Kay-nél lenni, és így sikerült leküzdenem minden akadályt, ami a karrierem során magától érthetődő volt.
Miből áll a munkád? Hogyan dolgozol?
A munkám mindig változott egy kicsit az évek során a karrieremtől függően. Most, hogy a saját csapatomat vezetem, munkám nagy része a csapatom, a független Értékesítési igazgatóim és csapataik vezetésén és irányításán alapul. Azonban továbbra is független szépségtanácsadó vagyok, és imádom tartani a Szépségórákat vásárlóim számára. Az MK-nél végzett munka két alappilléren alapul – a Szépségórán és a Karrier lehetőség megosztásán. Ez a munkánk alapja, függetlenül attól, hogy milyen pozíción vagyunk.
Mennyi időbe telt a siker elérése? Mi a sikered?
Abban a pillanatban, amikor csatlakoztam Mary Kay-hez, a lelkesedésem megnőtt, és ezért értem el nagyon gyorsan az első sikereimet. A regisztrációmtól számított fél éven belül már én vezettem a csapatomat és és a karrier terv alapján független Sales Director lettem. 17 évbe telt, amíg felépítettem a teljes csapatomat, amely során számos sikert, de kihívásokat is átéltem. Azonban mindig nagy elszántságom, kitartásom és erős hitem volt, ami segített leküzdeni a kudarcok időszakait. Ma elsősorban abban látom a munkám sikerét, hogy a Mary Kay-ben a legmagasabb pozícióba kerültem és független Senior National Sales Director lettem. Így hordozhatom és megoszthatom alapítónk, Mrs. Mary Kay Ash küldetését a világ más NSD-ivel együtt. Azonban továbbra is nagy terveim vannak, és szeretnék segíteni, hogy minél több hölgy elérje ezt a pozíciót, és ezáltal egyre több és több csapattag érezze át a Mary Kay adta fantasztikus lehetőséget.
Mit tudhatunk a Mary Kay terjeszkedéséről a magyar piacra? Hol tart most és mi várható a jövőben?
Én személy szerint a Mary Kay terjeszkedését a magyar piacra óriási lehetőségnek látom a hölgyek számára ebben az országban, mert 21 éve ismerem a Mary Kay vállalatot, amely nagyon erős és stabil értékekkel rendelkezik. Fantasztikus, korrekt marketing tervvel rendelkezik szépségtanácsadói számára, valamint kiváló oktatással. Ez az óriási lehetőség azoknak a hölgyeknek szól, akik szeretnék felépíteni saját üzleti vállalkozásukat, mint az egyik legjobb lehetőség a pénzügyi szabadság és az időbeli függetlenség megszerzésére. A jövőben ennek a piacnak a gyors növekedésére számíthatunk, személyes célom pedig az, hogy Magyarországon olyan vezetőket találjak, akik minél hamarabb feljutnak a legmagasabb pozícióba, ahol én vagyok most.
Végezetül, milyen jó tanácsot adnál annak, aki most kezd?
Kezdésként mindenkinek azt javaslom, hogy írja le, milyennek szeretné az életét 5, 10 vagy 15 év múlva. Hogy világos legyen, hogyan akar élni, és milyen emberré akar válni. Majd használja ki azokat a lehetőségeket, amivel a Mary Kay segíthet neki elérni azt az életet, amit akar. És folyamatosan tanulni és fejlődni az út során. A siker másik fontos lépése a munka és a fegyelem. A siker nem jön egyik napról a másikra, de minden nap szabályos, apró lépésekkel mindenképpen. Mrs. Mary Kay Ash mindig azt mondta, hogy semmi sem történik addig, amíg valaki el nem ad valamit. És ezért a termékértékesítés és az üzleti lehetőség megosztása jelenti a Mary Kay-nél munkánk alapját, az üzleti vállakozás két pillérét.
Elérhetőségek: