A svájci alapítású kozmetikai óriás Oriflame nemrégiben tette elérhetővé mindenki számára a 2018-as éves beszámolóját az értékesítési eredményeiről.
A jelentésben a következőket olvashatjuk:
- A helyi pénznemben elért árbevétel 3% -kal nőtt, az euró értékesítés 3%-kal 1 348,9 millió euróra csökkent (1 363,1 millió euró). Az euró értékesítés 1 278,8 millió euró * volt az IFRS szerint.
- A globális üzleti területek legnagyobb piacai a következők voltak euróban számolva; Kína 206,2 millió euró (190,4 millió euró), Oroszország 198,6 euró (241,5 millió euró), Mexikó 83,6 millió euró (88,5 millió euró) és Lengyelország 57,1 millió euró (51,5 millió euró).
- A működési árrés 11,3% (11,7%) volt, a devizák 220 bázisponttal kedvezőtlenül hatottak az árrésre, az üzemi eredmény pedig 149,3 millió euró (159,0 millió euró) volt. A működési árrés 12,0% *, az üzemi eredmény pedig 153,1 millió € * volt az IFRS szerint.
- A nettó nyereség 96,1 millió euró (92,6 millió euró) volt, és 1,69 euró (1,62 €) az EPS.
- A működési tevékenységből származó cash flow 123.9 millió eurót (122,7 millió eurót) és 123,9 millió eurót * tesz ki az IFRS szerint.
- Az Igazgatóság a 2019. évi közgyűlésnek 2018-ra részvényenkénti 1,60 euró osztalékot javasol (2018 éves összevetéssel 1,60 euró osztalékra vetítve + 1,00 € extra rendes osztalék).
„2018 az Oriflame vegyes teljesítményének éve.” – mondta Magnus Brännström vezérigazgató – „Néhány kulcsfontosságú piacunkon kihívásokkal teli piaci körülményekkel szembesültünk és ezt nehezen hasonlítottuk össze az 50. évfordulós előző évünkkel. Másrészt a stratégiai kategóriáink – bőrápolás és wellness – tovább növelték részesedésüket a teljes értékesítésben, és az online tevékenységek is magas szinten maradtak. Míg Ázsia és Törökország lassabb fejlődése a negyedik negyedévben kiábrándító volt, a legtöbb más régióban a jobb értékesítési eredmény megmutatja a kiegyensúlyozott földrajzi helyzetünk erősségét.”
A teljes 2018-as Oriflame jelentés megtekintéséhez ide kattints.