Világszerte folyamatosan nő a közvetlen értékesítés forgalma, és ma már 116 millióan dolgoznak az MLM szakmában – derül ki a Közvetlen Értékesítők Szövetsége Világszervezetének (WFDSA) tavalyi éves elemzéséből.

Az európai eladások 3,5 %-al növekedtek. A kontinens legnagyobb MLM forgalmát Németország jegyzi 4750 milliárd Forinttal, őket követi Franciaország 1396 milliárd Forinttal és a dobogó harmadik fokára Anglia került 1054 milliárd Forintos értékesítéssel. Magyarország 55 milliárd Forintos forgalmával a 14. helyen szerepel az európai országok listáján. Értékesítők számát tekintve Lengyelország az első 998 ezer fővel, őket követi Németország 884 ezerrel és Franciaország a harmadik 795 ezer fővel.  Magyarország 517 ezer regisztrált tagjával a hatodik ezen a listán.

A vásárlói erőt mutatja az egyfőre eső termékértékesítés, ami szerint Németországban minden egyes regisztrált tag 440 ezer Forint értékben vásárol/ értékesít terméket havonta, Luxemburgban ez a szám 400 ezer Forint és Angliában 156 ezer Forint/hó. A magyar MLM értékesítők átlagosan 8799 Forintot költenek el a termékekre havonta, ami a legutolsó az európai országok listáján. Szokták mondani, hogy az MLM egyik hazája vagyunk, ami a magas regisztrált tagszám miatt igaz, hiszen a magyar állampolgárok 5,5 %-a tagja valamelyik MLM cégnek. Ennek és a vásárló erő kisebb szintjének köszönhető ez a 8799 forintos összeg.

 

1. Germany 14 819 16 699 4 676 884 932 440 309
2. France 4 429 4 991 1 397 795 963 146 309
3. United Kingdom 2 873 3 698 1 035 550 000 156 885
4. Italy 2 861 3 224 903 561 000 134 094
5. Poland 4 106 1 086 304 998 000 25 391
6. Spain 774 872 244 250 670 81 169
7. Romania 1 578 389 109 385 000 23 576
8. Czech Republic 7 000 299 84 302 400 23 071
9. Austria 250 282 79 294 861 22 316
10. Sweden 2 190 256 72 119 423 50 018

 

2017 értékesítés
Ország Forgalom helyi pénznemben (millió) Forgalom USD (millió) Forgalom HUF (milliárd) Regisztrált tagok száma Egyfőre eső termékértékesítés HUF/hó
1. Germany 14 819 16 699 4 676 884 932 440 309
2. Luxembourg 43 48 13 2 800 400 000
3. United Kingdom 2 873 3 698 1 035 550 000 156 885
4. France 4 429 4 991 1 397 795 963 146 309
5. Italy 2 861 3 224 903 561 000 134 094
6. Belgium 194 218 61 43 650 116 533
7. Spain 774 872 244 250 670 81 169
8. Finland 178 200 56 64 923 71 880
9. Sweden 2 190 256 72 119 423 50 018
10. Ireland 41 47 13 27 000 40 617
11. Netherlands 126 142 40 92 964 35 641
12. Slovenia 24 27 8 17 919 35 158
13. Denmark 579 88 25 64 640 31 766
14. Portugal 223 251 70 200 600 29 196
15. Malta 10 11 3 8 960 28 646
16. Estonia 48 54 15 45 875 27 466
17. Croatia 270 41 11 35 270 27 124
18. Latvia 62 70 20 63 667 25 654
19. Poland 4 106 1 086 304 998 000 25 391
20. Lithuania 80 90 25 83 428 25 171
21. Romania 1 578 389 109 385 000 23 576
22. Cyprus 7 8 2 7 985 23 377
23. Czech Republic 7 000 299 84 302 400 23 071
24. Austria 250 282 79 294 861 22 316
25. Greece 118 133 37 147 160 21 088
26. Slovakia 155 175 49 203 100 20 105
27. Bulgaria 149 86 24 195 000 10 291
28. Hungary 53 644 195 55 517 103 8 799

Kik és mit vásárolnak MLM termékeket?

Magyarországon a wellness termékek, étrend kiegészítők és kozmetikai termékek teszik ki az értékesítés 57 %-át. Háztartási termékeket és tisztítószereket is sokan vásárolnak, hiszen 10%-os ez a szegmens részesedése. Sokan azt gondolják az MLM a férfiak üzlete, pedig a statisztikák azt mutatják, hogy a közvetlen értékesítésben részt vevők döntő többsége a nők köréből kerül ki. A Magyarországon regisztráltak közül 63 % a női nem képviselője, a férfiak pedig 37 %-ban vannak jelen a cégeknél.

Az MLM piac a magyar GDP-hez 0,2 %-al járul hozzá, forgalmának legnagyobb részét a DSA tagjai adják.

Magyarország számokban:

Regisztrált tagok száma (fő)

%

Nők

%

Férfiak

Forgalom (milliárd Ft)

A közvetlen értékesítő cégek forgalma

Nemzetközi szinten a tavalyi évben a közvetlen értékesítés összforgalma rekord magasságba, 189,6 milliárd dollárra emelkedett, ami csaknem 2%-os bővülést jelent 2016-hoz képest. Az ágazat legnagyobb piaca Ázsia és a Csendes-óceáni térség (46%), ezt követi Észak- és Dél-Amerika (33%), majd Európa (20%). Afrika és a Közel-kelet a forgalom 1%-át adják, az éves növekedés mértéke azonban ebben a térségben a legnagyobb (9,5%).

Forgalom szempontjából az alábbi táblázatban találjuk a TOP 10 céget, melyet világszinten és külön Magyarországra is rendeztünk.

Cégnév 2016 helyezés 2016 Forgalom (millió $) 2017 Forgalom (millió $) Változás Ország
1 Amway 1 8 800 8 600 -2% US
2 Avon Products 3 5 700 5 700 0% US
3 Herbalife 4 4 488 4 427 -1% US
4 Infinitus 7 3 410 3 920 15% CN
5 Mary Kay 5 3 500 3 250 -7% US
6 Natura Cosmeticos 11 2 260 3 090 37% BR
7 Perfect China 8 3 060 2 960 -3% CN
8 Vorwerk 6 3 058 2 906 -5% DE
9 Forever Living Products 10 2 600 2 600 0% US
10 Nu Skin 13 2 208 2 280 3% US

Cégnév  2016 Forgalom (Ft) 2017 Forgalom (Ft) Változás Ország
1. Avon 26 327 187 000 26 345 853 000 0,1% HU
2. Oriflame 5 222 825 000 5 296 889 000 1% HU
3. Amway 4 915 885 000 4 539 264 000 -8% HU
4. Forever Living 4 214 688 000 4 514 181 000 7% HU
5. NuSkin 1 787 028 000 2 241 369 000 25% HU
6. Zepter 2 205 779 000 2 149 783 000 -3% HU
7. Ökonet 1 922 706 000 2 042 064 000 6% HU
8. Tupperware 846 197 000 934 257 000 10% HU
9. Sunrider 672 362 000 689 492 000 3% HU
10. GNLD 618 119 000 619 180 000 0% HU

Bővebb információért, a teljes listáért és a letölthető statisztikákért látogasd meg a következő oldalakat:

– MLM cégek TOP listája bevétel alapján

– Teljes statisztikák az MLM piacról

Örülök annak, hogy az MLM figyelőt olvasod!

Ha szeretnél sokáig ilyen tartalmat vagy még ennél is jobbat olvasni, akkor kérlek támogasd az oldal működését!

Cserébe hozzáférsz a zártkörű és folyamatosan bővülő tartalmakhoz.

További információért kattints a gombra 🙂

Szólj hozzá Facebookal

Pin It on Pinterest