Angliában nagy port kavart az Avon egyik közösségi médiás bejegyzése, amiben azt sugallták, hogy szégyellni kell a női test hibáit.
Jameela Jamil színésznőnek twitter bejegyzésében hívta fel a figyelmet az Avon cellulit csökkentő termék reklámjára és rövid kritikával illette azt.
And yet EVERYONE has dimples on their thighs, I do, you do, and the CLOWNS at @Avon_UK certainly do. Stop shaming women about age, gravity and cellulite. They’re inevitable, completely normal things. To make us fear them and try to “fix”them, is to literally set us up for failure pic.twitter.com/78kqu3nHeE
— Jameela Jamil (@jameelajamil) 2019. január 19.
Jameela Alia Burton-Jamil, brit színésznő, modell, műsorvezető és aktivista. Jamil angol nyelvű tanárként kezdte pályafutását, mielőtt 2009-től 2012-ig a T4 műsorvezetője lett. Jamil ezután rádió történelmet írt azzal, hogy a BBC Radio 1 Chart show első szóló női előadója lett. Bejegyzésében arra hívta fel a figyelmet, hogy mindenkinek vannak „gödröcskéi” a combján és hagyjuk abba a nők megszégyenítését az életkoruk, a gravitáció és a cellulitisz miatt. Leírta azt is, hogy ezek elkerülhetetlen, teljesen normális dolgok és nem kell félni tőlük, vagy „megjavítani” őket, mert ezzel járulunk hozzá a sikertelen önkép kialakulásához.
Az Avon bejegyzése különösen érdekes annak fényében, hogy a szlogenjük „A vállalat a nők számára” és azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy megszeretnék érteni a nőket, szeretnék hozzásegíteni őket az önmegvalósításhoz.
Jameela Jamil bejegyzése szárnya kapott a világhálón és sokan egyetértő posztokkal reagáltak a félre sikerült Avon üzenetre.
Off the back of this tweet from the glorious @jameelajamil Avon pledged to remove this toxic messaging from their Advertising. Speaking up matters! https://t.co/BI55t79Nav
— Natalie Pirks (@Natpirks) 2019. január 19.
Natalie Pirks sportriporter hozzászólásában azt írja, hogy dicsőséget hozott ez a kiállás, hiszen az Avon eltávolítja ezt a mérgező üzenetet hordozó hirdetését. A végén a felszólalásra buzdítja az embereket!
Hi Jameela, we completely understand where you’re coming from. We realize that we missed the mark with this messaging. We have removed this messaging from all future marketing materials. We fully support our community in loving their bodies and feel confident in their own skin.
— Avon (@AvonInsider) 2019. január 19.
Véegül az Avon megértéséről biztosította Jameela Jamilt és elnézést kértek az elhibázott üzenetért. Biztosították arról az embereket, hogy törölték a hirdetést és az elkövetkező marketing kampányoknál már nem használják fel azt.
„Teljes mértékben támogatjuk közösségünket abban, hogy szeressék a testüket és magabiztosan érezzék magukat a saját bőrükben.” – állt az Avon közleményében.
Végezetül Jameela Jamil megköszönte az Avonnak, hogy meghallgatták őket.
THIS RIGHT HERE IS PROGRESS!!!! Thank you @AvonInsider for listening to us. https://t.co/AJsB4cGqZT
— Jameela Jamil (@jameelajamil) 2019. január 19.