Az Amazon bejelentette, hogy a cég évek óta gondolkodott a közvetlen értékesítés bevezetésére Brazíliába és miután egy stabil alapot létrehoztak elindítják a partner programjukat.
Az Amazon 2012-ben csendesen lépett be Brazíliába, e-olvasókat és könyveket értékesített, majd a gyorsan fejlődő brazil piacon filmeket kölcsönzött. A cég első nagy lépése 2017 októberében történt, amikor megkezdte brazil weboldalának bővítését, és lehetővé tette harmadik féltől származó termékek kereskedelmét a felületén.
A Brazíliában található kiskereskedelmi környezet bonyolult lesz az Amazon számára, hiszen a nagy latin-amerikai gazdaság rendkívül összetett adórendszere miatt hónapokig tartó késedelemmel tudta csak elindítani az üzletét az Amazon. A cég azon törekvése, hogy Brazíliában az úgynevezett Fulfillment által az Amazon programban induljon el, olyan nehézségekbe ütközött, mint az ország bonyolult adórendszere, a logisztikai nehézségek megléte és néhány gyártóval való viszony.
A vállalat megnyitotta teljes körű kiskereskedelmi honlapját az országban, és több mint 120 ezer terméket értékesít 15 kategóriában a könyveken kívül.
„Az Amazon örömmel fogadja az ügyfeleket, mivel már évek óta elkezdtük a könyvek értékesítését Brazíliában, és mai nap fontos mérföldkőnek számít. Izgatottan bővítettük ki a brazil ügyfelek választékát. A közvetlen értékesítési platformunkon jelenleg 320 ezer különféle terméket forgalmazunk, köztük 200 000 könyvet. A megszállottságunk folyamatos a katalógus bővítésére, és a brazil fogyasztók interneten való vásárlásaik kiszolgálására. Az ügyfelek hatékonyabb kiszolgálása érdekében örömmel jelentjük be az új Fulfillment Center-t, amely több száz közvetlen és közvetett munkahelyet teremtett. A mai terjeszkedéssel elmélyítjük hosszú távú elkötelezettségünket Brazília és ügyfeleink iránt.” – mondta Alex Spiro, az Amazon Brazília vezetője.
Az Amazon most már olyan termékeket forgalmaz az országban, mint például a baba termékcsaládok, a játékok, a szépség és a személyi higiéniás termékek széles skálája, az olyan elismert márkáktól, mint a Lego, a Johnson & Johnson és a Pampers.
Az Amazon hosszú ideig alapozta az indulást, miközben épített egy raktárat Sao Paulóban, amely körülbelül 50 000 négyzetméter. Várhatóan az Amazon jelenléte Latin-Amerika legnagyobb gazdaságban az áruk gyors kiszállítására irányuló versenyt fokozni fogja, hiszen hatalmas raktárkészlettel rendelkezik a cég. Jelenleg az Amazon közvetlenül és közvetve több mint 1400 embert foglalkoztat Brazíliában.
Februárban a Reuters arról is beszámolt, hogy az Amazon tárgyalásokat folytatott a szállítókkal, az áruszállító légitársasággal és a Bloomberg szerint kísérleti megállapodást kötött a CargoX-rel, egy brazil kiszállító céggel, amely az áru mozgatására összpontosít.
Egyes elemzők véleménye szerint Brazíliában jelen pillanatban nagyobb lehetőség van, mint Indiában, ez látható az Amazon terjeszkedése mögött. Rövid időn belül az várható, hogy domináns szereplővé fog válni a vállalata, hiszen ez a világ egyik leggyorsabban fejlődő gazdasága és Latin-Amerika legnagyobbja.
MLMfigyelő megjegyzés:
Az Amazon affiliate rendszere lehetővé teszi a számunkra, hogy a saját linkünkön keresztül értékesített termékek után jutalékra legyünk jogosultak. Ez a felület rendkívül egyszerűen biztosítja számunkra az Amazon termékeinek a promócióját a számunkra. Az MLM cégeknek érdemes lenne tanulni az Amazontól, hogy a megváltozott piaci környezetben, amit az online vásárlások terjedése jelent, milyen formában kellene megjelenniük a piacon. A „Visszatekintő a 2018-as DSA Őszi Konferenciájára” cikkünkben röviden beszámoltunk arról, hogy a DSA őszi konferenciáján nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy az MLM cégeknek is be kell vezetniük az új technológiákat vagy lemaradnak a versenyben. Jelenleg azt tapasztaljuk, hogy az MLM vállalkozások legnagyobb százalékánál az online webshopok alkalmatlanok a vásárlások lebonyolítására, pedig közben a piac megváltozott, a világ felgyorsult és a globalizációnak köszönhetően a nagy cégek, mint az Amazon, akár 1-2 napon belül, sőt Amerikában pár órán belül házhoz szállítják a megrendelt termékeinket. Az elkövetkező évek legnagyobb kihívása az lesz, hogy mely MLM cégek tudják felvenni a versenyt az olyan cégekkel szemben, mint az Amazon.