A CROWD1 vezérigazgatója Johan Stael von Holstein november 23-tól egészségügyi okokra hivatkozva lemondott a cégben betöltött pozíciójáról, helyére Johan Westerdahl a korábbi kereskedelmi igazgató lett kinevezve.
A hirtelen bejelentést hetekkel később Mattias Tönnheim sajtóközleményén keresztül tették közzé. Annak fényében érdekes ez a közlemény, hogy korábban Johan Stael von Holstein tagadta a vezérigazgatói pozícióját a CROWD1-ben.
A BBC „A piramiskirályok leleplezése” dokumentumfilm után (amiről IDE kattintva olvashatsz) és a Miggster játékplatform körül alakulóban lévő botrány közepette a vezérigazgatói pozíció elhagyása és a háttérbe vonulás nem meglepő lépés a részéről.
Szlovákia, Csehország és Peru csatlakozott azon országok listájára, akik figyelmeztetést adtak ki a cégre. (ezekről itt olvashatsz: Magyarország, Új-Zéland, Norvégia, Fülöp-szigetek, Namíbia, Paraguay, Mauritius, Elefántcsontpart, Gabon, Ghána, Dél-Afrika, Kamerun, Kongó, Guinea)
Miről szól a Miggster botrány?
Röviden, a Miggster-ről azt állította a cég, hogy egy olyan előfizetéses szolgáltatás lesz, mint a Netflix csak a játékok területén. A világ legismertebb játékai lesznek rajta, amivel emberek milliói játszanak világszerte. Természetesen valamilyen csomag megvásárlásával tudunk részesedni a haszonból. Létre is hoztak két csomagot a 39 eurósat (6 hónapos előfizetés) és a 69 eurósat (12 hónapos előfizetés) , amihez rengeteg C1 rewards-ot adnak. A marketing videókban el is magyarázzák, hogy a 800 eurós GOLD „képzési” csomagban körülbelül ugyanannyi rewards van, mint a 69 eurósban és ez most ilyen soha visszanemtérő ajánlat. A rewards leegyszerűsítve egy belső részesedés rendszer, aminek van egy „értéke”, ami után „pénzt” kapunk. Régebben az ajándékba kapott „tulajdonosi jogokat” lehetett átkonvertálni ebbe a rendszerbe. A szomorú valóság az, hogy ez a részesedés rendszer átláthatatlan, semmilyen valós szerződésben foglalt jogalapja nincsen, akár hasraütésszerűen is meghatározható az ára.
A Miggster promóciós videójában láthatunk néhány „nagyszerű” játékot. A google keresésből gyorsan kiderül, hogy az általuk bemutatott játékok bárhol máshol megtalálhatóak az interneten és ingyenesen játszhatóak! Legtöbbjük a Famobi nevű cég HTML5 alapon futó játékai, amiket bárki ingyenesen elhelyezhet a webhelyén, hogy a hirdetésekből pénzt keressen.
Ezért kér 39 eurót vagy 69 eurót a Crowd1… Viszgáljuk meg ezeket az árakat:
A microsoft játékplatformja több mint 100 minőségi, világhírű AAA játékkal havi 3000 forintba kerül, ami 100 euro egy évre. Mindössze 31 euróval több, mint a normális játékoskat egyáltalán nem érdeklő miggster. Olyan nevek állnak szemben a gagyi miggster megoldással, mint az EA sports összes játéka, akár a FIFA, vagy éppen a HALO, Dirt Rally esetleg a Forza, melyeket több 10 millióan napi szinten játszanak és az összes platformon legyen az XBOX vagy PC elérhető. Ha valamit nevezhetünk a játékok netflixének, akkor a Microsoft Game Pass játékplatformot igen. Ezek után ki az aki pénzt ad ezért miggsterért?
A kérdés költői, nyilván azok akik benne vannak a cégben és hisznek még, vagy azok akik soha életükben nem voltak gamerek és nekik eladnak valami délibábot.