Régóta olvasom az arab világ vezető hírportáljait és a napokban jött velem szemben egy érdekes cikk a SkyWay állítólagos Egyesült Arab Emirátusokban lévő húrvasút projektjéről, amiből kiderül, hogy nem a SkyWay kisrészvényes tulajdonosai pénzéből finanszírozzák a projektet.
Ez felvett pár nagyon érdekes kérdést, de mielőtt ezekre rátérünk nézzük meg mit mondtak a hivatalos bemutatón az ott résztvevő személyek, többek között az az Anatoli Unitsky, akire az egész SkyWay projekt fel van építve.
„Ez itt egy átlátható üzlet. A SkyWay nem finanszíroz minket” – mondta Anatoli Unitsky. „A SkyWay rajong értem, mint a mérnökért. Több millió rajongóval rendelkezem a világon.”
A uSky tesztpályájuk megtekintésére hívta meg az újságírókat és ott a cég bemutatta az általuk energiahatékonynak, intelligensnek nevezett megoldásukat, amellyel a forgalom felett közlekedhetünk az Emirátusokban, a felhőkarcolókkal teletűzdelt Dubaj vidékén.
Az uSky projekt, amelynek luxuskabinjában a SkyWay logója látható, csütörtökön egy 400 méteres (1300 láb) egyenes vonalú függőpályán vitte át az újságírókat a Sharjah Kutatási, Technológiai és Innovációs Parkban. A pod közel 50 km/h-val (30 mph) mozgott, bár egy mérnök ragaszkodott ahhoz, hogy a hosszabb nyomtáv akár háromszorosára (150km/h) is növeli a sebességet. (megj.: Hol van az ígért 500km/h?)
Később a feltett kérdésekre válaszolva a uSky nevében egy dubai székhelyű PR-cég ragaszkodott hozzá, hogy
„Senki sem áll kapcsolatban a uSky-nál (a SkyWay-el)… semmilyen jogi vagy pénzügyi kapcsolatban nem állunk a SkyWay Capital-al vagy a SkyWay Group-al” – Mindazonáltal elismerték, hogy a uSky-t SkyWay néven ismerték mindaddig, amíg – „Nem megfelelő személyek és cégek… visszaéltek a SkyWay márkával, és a hozzájárulásunk nélkül veszélyeztették azt.”
Anatoli Unitsky-nek még nem sikerült egyetlenegy húrvasút projektjét sem sikeresen lebonyolítania vagy átadnia. Indiában a projektet komoly kritika érte, és úgy tűnik mostanra elvetették a megvalósítást. Indonéziában egy másikat is kritizáltak a dühös befektetők.
Az újságíróknak tartott rövid prezentációban jelent meg egy a befektetőknek szóló rész, amiben 230 millió dollártól 580 millió dollárig terjedő befektetési projektet mutattak be. Úgy tűnik a pénzügyi finanszírozás a uSky célja, hogy legyen aki finanszírozza a projektet.
Hussain Al-Mahmoudi, a Sharjah kutatópark vezérigazgatója az AP-nek adott rövid interjúban elismerte, hogy tisztában van a uSky kapcsolatával a SkyWay-el.
Al-Mahmoudi úgy jellemezte a uSky-t, mint egy bérlőt, aki bérleti díjat fizetett a parkban, és nem kapott semmilyen támogatást Sharjah-tól, az Egyesült Arab Emírségek egyik sejkétől és az uralkodó Sheikh Sultan bin Muhammad Al Qasimi-től sem.
Ezek után tegyük fel magunknak a kérdéseket:
- Mi történik a Skyway táján?
- Hová tűnik a kisbefektetők pénze, ha semmit nem abból finanszíroznak?
- A feltaláló Anatoli Unitsky-re hivatkoznak mindenhol, de ő nyílatkozza, hogy semmi köze a SkyWay projekthez és nem abból a pénzből épül ez a dolog. Ki és miért hazudik?
- Hogy lehet bárki társtulajdonos, ha semmi köze a cégeknek egymáshoz?
- Milyen cégben lettünk társtulajdonosok?
- Milyen érték van abban a cégben amiben társtulajdonosok lettünk?
- A szellemi termék és a tulajdonjog kinél van?
- Miért nem valósult meg egyik projekt sem mostanáig?
- A uSky csak bérlő az Egyesült Arab Emirségekben. Kiderült az is, hogy eddig semmi pénzt nem kaptak onnan. Miért hazudnak erről az ügynökök a videókban és a weboldalaikon?
- és sorolhatnám hosszan a gyanús dolgokat…
Régóta felmerültek már kérdések a SkyWay-vel kapcsolatban, amely feltűnően hirdeti Anatolij Unitskyt és az ő húrsvasút technológiáját. Olaszországban 2019-ben a szabályozó hatóságok megtiltották a SkyWay-nek és leányvállalatainak, hogy részvényeket adjon el az emberek számára. Új-Zéland szerint a SkyWay „csalás”. A belga hatóságok figyelmeztették a befektetőket, hogy a SkyWay „piramisjáték jellemzőivel rendelkezik”. A litván tisztviselők határozottan azt mondták a nyilvánosságnak: „Légy óvatos, különben elveszítheted a pénzed!”
Az eddig fellelhető információk alapján azt gondolom, hogy a vagyon kimetése zajlik már régóta a SkyWay házatáján. A különböző cégeket jól elkülönítették egymástól és addig fognak működni ameddig újabb befizetések lesznek a társtulajdonosi, részvényesi programban. Amikor eljön az a pillanat, hogy egyre kevesebb „befektető” lesz, akkor elkezd lassulni a program és szép csendesen eltűnik a piacról.
Forrás: The New Arab