A legnagyobb kozmetikai és szépségápolási cégek részvételével készített tanulmány szerint a hajápolási piac folyamatos növekedés előtt áll és 2023-ra eléri a 112 milliárd dollárt. A tanulmány a hagyományos kozmetikai cégek mellett, három közvetlen értékesítő cég is támogatta, név szerint az AmWay, az Avon és a Natura & Co.
A ResearchAndMarkets.com új jelentése szerint, amit „Globális hajápoló piaci trendjei, mérete – szegmentált termékek (hajfesték, hajlakk, samponok), elosztási csatorna (közvetlen értékesítés, hipermarketek és kiskereskedelmi láncok, e-kereskedelem) és földrajz – növekedés, trendek és előrejelzések” tanulmányában jelentetett meg, az olvasható, hogy a globális hajápoló piac 2017-ben 91,95 milliárd dollár volt, és 2023-ra várhatóan eléri a 112,57 milliárd dollárt. Ez azt jelenti, hogy az elkövetkező előrejelzési időszakban 2018–2023 között a várható CAGR* érték 3,35% lesz.
2023-ra ez globális szinten 20 milliárd dolláros értékesítési növekedést jelent éves szinten.
A jelentés szerint a világ népességének többsége szépségtudatos lett, és az emberek hajlamosabbak a szépségfejlesztő termékek felé fordulni, többet költeni rájuk. Ez megnövekedett igényt jelentett a szépségápoló termékek iránt. Az is olvasható a tanulmányban, hogy a lakosság több mint 54 százaléka a 20–65 éves korosztályba tartozik, akiknek a jelentős százaléka aggódik az öregedés következményeitől.
A fiatal és a középkorú lakosság olyan hajproblémákkal szembesül, mint például az töredezettség, a ritkulás, az elszíneződés és az őszülés, ami miatt a hajápolási termékek iránti kereslet is növekszik. A globális e-kereskedelem értékesítése is jelentősen megnőtt, és a vállalatok keresik a módját, hogy kiaknázzák ezt az ágazatot, ezzel is növelve az értékesítéseiket.
Minden olyan közvetlen értékesítő vállalat (köztük a tanulmányban résztvevő Amway és az Avon), akik széleskörű hajápolási termékcsaláddal rendelkeznek a következő öt évben optimisták lehetnek a hajápolási termékcsaládjuk eladásainak a növekedésében.
A kutatást támogató cégek listája:
- Shiseido Company Ltd
- Johnson & Johnson
- Unilever
- Amway
- Oriflame Holding AG
- Procter & Gamble Co.
- L’Oreal Group
- Revlon Inc.
- Kao Corporation
- Beiersdorf AG
- The Estee Lauder Companies Inc.
- Natura & Co.
- Combe Incorporated
- Avon Products Inc.
- Henkel AG & Company
- Yves Rocher
- Inversiones Avi America LLC
*A CAGR (Compounded Annual Growth Rate) megmutatja, hogy egy adott, több éves időszak alatt mi az átlagos éves növekedési ütem. CAGR-t leggyakrabban a pénzügyi életben egy cég eladás-, EBITDA- vagy eredmény- bővülésére szokták kiszámolni. Értelemszerűen minél magasabb a CAGR, annál vonzóbb az adott vállalat.