A doTERRA három forgalmazójára Dr. Tina Wong-ra, Lauren Busch-ra és Eliza Johnson Bacot-re 15 ezer dolláros bírságot szabott ki az amerikai FTC hamis COVID-19 -re vonatkozó információk miatt.

    A három forgalmazó 2022-es év folyamán többször megtévesztő információkat adott a termékek hatékonyságáról a COVID-19 kezelésében, ezért az FTC (Amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság, a magyar megfelelője a Fogyasztóvédelmi Hatóság) polgári pert indított ellenük.

    Az FTC által benyújtott bizonyítékok alapján a három forgalmazó folyamatosan megtévesztetette a fogyasztókat előadásokon, webináriukon és a közösségi médiában azzal, hogy a termékekről azt állították azok hatékonyak a COVID-19 megelőzésében és kezelésében.

    A perben megállapította a bíróság, hogy ezen állításokra semmilyen bizonyíték nincsen. A közleményük szerint:

    Jelenleg nincs közzétett publikáció jól ellenőrzött humán klinikai vizsgálatról, melyek alátámasztanák, hogy a fent hivatkozott doTERRA termékek bármelyike ​​kezeli, megelőzi, csökkenti a COVID-19 kockázatát vagy súlyosságát, vagy gyógyulást eredményez a hosszú távú COVID-19 kezelésében, megelőzésében, kockázatának vagy súlyosságának csökkentésében; vagy ellensúlyozza a COVID-19 vakcinák egyéb állítólagos negatív hatásait. A panasz azt állítja, hogy az alperesek tisztességtelen vagy megtévesztő cselekményeket vagy gyakorlatokat folytattak, amelyek megsértették az FTC törvény 5. szakaszának a) pontját, a 15 USC 45. § (a) bekezdését, és hamis reklámokat terjesztettek a kereskedelemben és ösztönző hatással voltak a doTERRA kiegészítők és illóolaj-termékek vásárlására az FTC-törvény 12. szakaszát megsértve.

    A három forgalmazó beleegyezett a 15 ezer dolláros büntetés kifizetésébe és vállalták, hogy a továbbiakban nem tesznek hamis kijelentést a termékek egészségre gyakorolt jótékony hatásáról, ha azt megbízható klinikai tesztek és tudományos bizonyítékok nem támasztják alá.

    MLMfigyelő megjegyzés:

    Amerikában egyre szigorúbban veszik a forgalmazók kijelentéseit a termékek jótékony hatásával kapcsolatban. Jelenleg is nagyon sok per van folyamatban, ezért a nem ellenőrizhető, tudományos bizonyítékot nélkülöző, szájról-szájra terjedő történeteket a termékek egészségre gyakorolt hatásairól mellőzük a prezentációnkban. Az amerikai szervezetek nagy figyelemmel követik, hogy az MLM cégek megfelelnek-e a törvényben foglalt szabályoknak, gondolok itt a termékekre vonatkozó állításokra és a megfelelő kiskereskedelmi forgalomra egy hálózatban.

    Az FTC azokkal a cégekkel szemben is eljárást indít, ahol a kezdőcsomag megvásárlása után semmi mást nem tudsz a cégtől vásárolni, ahol nincs semmilyen termék vagy szolgáltatás, ami visszatérő forgalmat generálna vagy havi tagdíjat kell fizetni amiből jutalékot fizet a cég. Amerikában erre a legszigorúbb szabályozás vonatkozik. Az MLM cégekben forgalmazott termékek vagy szolgáltatások 51%-át a fogyasztóknak kell megvásárolnia, ha ez nem teljesül, akkor tiltott piramisjáték szervezőnek minősítik a céget.

    Szerencsére a doTERRA-nál ilyen probléma nem merül fel, hiszen nagy a fogyasztói bázisuk. Ez az eset a forgalmazók helytelen kijelentéseiről szól és nem a céges háttérről, kommunikációról.

    A doTERRA-ról bővebben ide kattintva olvashatsz. 

    Forrás: Federal Trade Commission

     

    Szólj hozzá Facebookal

    Pin It on Pinterest