A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezete (WFDSA) közzétette a 2022-es év forgalmi adatait.
A Közvetlen Értékesítők Szövetségének Világszervezetét (WFDSA)1978-ban 12 cég részvételével alapították, amely több mint 170 országban és több mint 60 regionális és helyi közvetlen értékesítési szervezeten keresztül képviseli a világ közvetlen értékesítési iparágát. Az értékesítési adatok az Egyesült Államok állandó pénznemében dollárban, a 2022-es értéknek megfelelően vannak bemutatva, ezzel zárva ki a devizák változó értékeit, amivel az összehasonlíthatóságot biztosítják. A WFDSA a Nemzetközi Valutaalap átlagos éves átváltási árfolyamait használja az adatok helyi pénznemről a közös pénznemre, USA dollárra történő átszámítására.
WFDSA 2022-es adatai a következőek
A cégek 2022-ben 1,5%-os forgalom csökkenéssel zátzák az évet, ami 172,8 milliárd dollárt jelentett. Kína nélkül számolva 157 milliárd dolláros forgalom volt.
114,9 millió ember a Network Marketing iparágban
Régiók szerinti forgalom
Az ázsiai és csendes-óceáni régió forgalma 0,2%-al növekedett 71,5 milliár dollárra, de 3 éves távlatban 1,7%-os a csökkenés. Kína forgalma a helyi szabályzások miatt még mindig 8%-os csökkenést mutat.
India növekedése 5,4%-al tovább folytatódik, ami mellé Vietnám 11,7%-al ésKazasztán 28,2%-al csatlakozott.
A régióban 67 millió 606 ezer tagja van a cégeknek. A legtöbben Indiában 12 millió 320 ezren vannak regisztrálva.
Afrika és Közel-Kelet 1,46 milliárd dollárral vette ki a részét a globális forgalomból, ami 13,3%-os csökkenés az előző évhez képest.
A régióban 4 millió 774 ezer ember volt regisztrálva.
Amerikában 3,2%-os csökenéssel és 65,2 milliárdos forgalommal zártak a cégek.
Kanadában óriási 18,4%-os csökennéssel 2,5 milliárd dolláron zártak a cégek.
Az Egyesül Államok 43,1 milliárd dolláros forgalmat ért el, ami 5%-os forgalomcsökkenést jelent.
Aregntínában a kiugró 58,1%-os növekedés nagyban köszönhető a hatalmas helyi inflációnak, így leértékelődik és kevesebbet számít dollárban a 2021-es 1,6 milliárd dolláros forgalom, a mostani 2022-es 1,8 milliárd dollárhoz képest.
A régióban 43 millió 66 ezer ember volt regisztrálva.
Európa 1,1%-os mínusszal és 34,7 milliárd dolláros éves forgalommal zárta 2022-őt.
A piacvezető Németország 6,6%-os növekedéssel 17,9 milliárd dolláron zárta a 2021-es évet.
Ezen kívül még Olaszország 3,9%-al és 2,8 milliárd dollárral, Törökország 33%-al és 539 millió dollárral, valamint Ausztria 0,6%-al és 335 millió dollárral tudta növekedéssel zárni az évet.
A régióban 12 millió 609 ezer ember volt regisztrálva.
A magyar piac 5,9%-os csökenéssel és 176 millió dollárral, azaz 65,6 milliárd forintos éves forgalommal zárt. A regisztrált tagok száma itthon 436 ezer 298 fő volt.
Kategóriák szerinti forgalmi eloszlás
- A legtöbbet eladott termékek a Wellness kategóriába tartoznak: 30,3%
- Kozmetika és testápolás következik: 22,6%
- Háztartási cikkek és tartós anyagok: 14,9%
- Egyebek: 5,7%
- Pénzügyi Szolgáltatások: 4,8%
- Ruházat és Kiegészítők: 4,3%
- Élelmiszerek és italok: 3,6%
- Könyvek, játékok, írószerek: 3,6%
- Lakás kiegészítők: 3,3%
- Lakás felújítás: 2,9%
Forrás: WDSA
Ajánlott tartalom: